FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag läste på tkj.se att man kan få mellan 30-60 kr per 1000 visningar för en stor annons. Se här http://blogg.tkj.se/sa-saljer-du-sja...-pa-din-blogg/
Jag tyckte spontant det lät väldigt mycket är detta rimligt eller vad har ni för erfarenheter? Jag antar att det är sidvisningar man syftar på. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Jag tycker det låter rimligt.
Med en bra annons kan du få relativt hög CTR, och har du en bra landningssida så kan du få bra avslutsfrekvens. Säg en CTR på 5% och avslut på 10% så betalar du 6-12kr per avslut. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
CPM varierar (läs: ej ctr).
Du kan få/betala 1kr lika väl som 100kr och mer. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Intressant!
Jag tänkte inte köpa en banner utan var mer nyfiken för egen del. Har runt 100 besökare per dag i snitt. Till en teknikblogg, alltså i samma genre som exemplet. Med de här siffrorna bör man, räknat i den lägre ersättningsnivån kunna casha ut en tusing i månaden vilket får det att kännas någorlunda värt det. Pagerank 3. www.theblackjacker.se Kan man bara anmäla sig och förvänta sig att få 30 kr per 1000 sidvisningar på något av dessa företag, eller blir det svårt med så få besökare. Bör man istället vänta och låta bloggen mogna mer innan man satsar på reklam? Vad har ni för erfarenheter och råd i det här? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Normalt sett räknar man unika visningar, och har du 100 besökare per dag, så betyder det att du kan räkna med ca 90kr/mån
Jag tror det är svårt för både dig och administratören att få det att bli värt de administrativa kostnaderna. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Enkelt räknat kan man då säga ungefär en krona per månad för varje unik besökare/dag för varje större annons man har. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Ja just det. En del betalar per visning också, men då är det betydligt lägre summa.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag tycker inte att det är värt det med antalet besökare som du har! Har själv ca 22.000 visningar / dag och det generera inte så mycket pengar jämfört med adsense annonserna
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|