FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej alla glada, jag har nu lagt upp en sida som jag vill ha upp så högt som möjligt på google och de andra sökmotorerna, det gäller sidan Tutorials.cn som jag lade upp idag.
På sidan finns tutorials för alla möjliga saker, och jag vill ha sån många besökare som möjligt från googe såklart. Så jag undrar om man ska försöka specifisera sig på vissa sökord, jag tror t.ex. inte att många söker på tutorials, utan de söker kanske på 'php tutorials' eller 'photoshop tutorials'. Jag använder inte några H1 tagger och sånnt på sidan, jag har tänkt att jag kanske skulle göra så alla tutorial-namnen ska kanske vara med H1 taggar, och på så sätt få med många olika sökord på google. Så t.ex. om någon söker på 'metal text effect' så hittar de min sida. Så jag skulle som sagt vilja ha lite tips på SEO förbättringar på sida. Adressen är Tutorials.cn |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Administratör
|
Gör en unik sida för varje kategori. T ex tutorials.cn/php_tutorials.htm(använd mod_rewrite eftersom du kör dynamiskt). Varje unik sida får ha egen titel. Egen h1 rubrik m.m. Jag tror nämligen inte din första sida kommer få speciellt många träffar på dessa sökningar, att keyword är i domännamn är nog inte huvudnyckeln heller utan det är inlänkar, lägg kraft på att försöka optimera innehållet istället.
Skippa javascript menyn! Tänk på att sökrobotarna ska kunda crawla den. Det är en bra början...
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Hej,
Gå in o kika på någon av nedanstående länkar. Där finns mycket bra information: www.seodesign.se/optimeringsguide.htm # (Övergripande guide) www.seologik.se/sokmotoroptimering_skola.asp # (Mer utförlig guide) /XC ![]() # Se regel 1 och 3. // Anders |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hur skulle jag kunna förklara mitt problem om jag inte fick visa sidan? Och jag tycker inte att det är reklam på något sätt alls, jag tycker att all information jag gav är viktig när jag behöver hjälp med SEO.
Till saken: Jag har läst lite på de guiderna men har mycket kvar. Jag undrar hur det är att ha en banner-trade på min sida, desto fler som länkar mig, desto högre PR får jag, så mycket har jag förstått. Men sen får jag också lägre om jag länkar andra sidor som inte har så bra PR? Om jag har en banner-trade sida och jag vill att den inte ska påverka, eller påverka min google-rank positivt, hur ska jag göra då. Bara länka till sidor som har 4 eller mer i PR, eller hur funkar det? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Ok.. Om du har en banner-trade och inte vill att den ska påverka så finns det vissa scripts för detta som är mycket användbara. Dock är det ju naturligtvis en fråga om moral! Dvs om någon utfört (som motparten tror) ett "korrekt" länkbyte med dig men du använder dig av ett script, pga att motparten ej har särskilt hög PR, så är detta ej speciellt schysst!
Det finns några sajter som har färdiga sådana script. Skicka ett PM om du är intresserad! /XC ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag har hört att menyn och logon ska göras om till HTML, så loggan eller vad man nu kan kalla det, skrivs i vanlig text, och menyn görs om till en html meny. Fast jag tänkte fixa alla de andra sakerna innan jag gör det. För menyn gör sidan väldigt lättnavigerad och snabb, tycker väldigt mycket om den =)
Jag sitter med en sitemap just nu, den kommer bestå av tre eller fyra delar, för jag har hört att man inte ska ha fler än 100 länkar på den. Men sen undrar jag om jag ska använda h1 och h2 på den. Jag skriver en kategori och sen underkategorierna såhär: 3D Studio Max Tutorials 3D Stusio Max Tutorials - Animation 3D Stusio Max Tutorials - Basics 3D Stusio Max Tutorials - Effects 3D Stusio Max Tutorials - Materials 3D Stusio Max Tutorials - Modeling 3D Stusio Max Tutorials - Text Effects Ska jag använda H1 på den feta texten och H2 på den andra, eller kvittar det? Sen undrar jag också hur du menar med mod_rewrite, och nya sidor. Istället för tutorials.cn/index.php?cat=photoshop ska jag använda tutorials.cn/photoshop eller vad menar du, förklara gärna lite mer om det är du snäll. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Men varför är det bättre att köra med: tutorials.cn/ASP/Counters än: tutorials.cn/index.php?cat=asp&sub=counters ? Mer än att det ser lite snyggare ut ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Isf ska jag väl ha olika titlar och kanske lite olika texter beroende på vilken kategori man är på? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|