FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Får det se ut såhär? Får man presentera sig själv som en seriös aktör med en så dålig standard?
Jag talar om hemsidor man fick lära sig göra på gymnasiet, som säljs på fullaste allvar till andra företag. Sidor med flertal säkerhetshål, ihopklippta i ASP... http://www.esteto.com/ref.asp Man blir frustrerad på hur en del lurar andra på pengar med sån smörja. PS! Visa källkod så får ni tillgång till deras databas också... Det finns HTML kommenterad ASP att läsa... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
http://www.esteto.com/ref.asp verkar inte funka alls nu, men huvudsidan funkade dock.
Alla sätt är bra så länge man hittar sin egen nish av kunder. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Alla sätt är inte alltid dom bästa och det kommer företaget att känna av förr eller senare. Sedan fungerade sidan och hann se över dom lite och kan säga direkt wow vilka fel. det verkar vara så att företaget har tagit ner deras sida. Citat:
eller bara behöver du skriva av dig och varna folk |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Nu har dom plockat bort ref.asp
![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Tycker det är fult bara, att arbeta på det viset. Man nyttjar folks okunnighet. Priserna deras är inte helt låga heller. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Seriöst, finns ju mängder med liknande företag. Tråkigt att folk är så lättlurade att de pungar ut vadsom för att få skräp.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Uppenbarligen är de ju medvetna och tycker det är pinsamt när de snabbt stängde ner deras sida efter den här tråden. Utöver kostnaden för en hemsida på 15100 exkl. + för 6 undersidor om jag inte minns helt fel så var det en årsavgift också.
Ganska säker på att xss och sqlhålen följde med gratis dock ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Men menar ni att bara för att det finns reklambyråer som (och jag tänkte ta det här exemplet utan att använda mig av specifika företagsnamn för att på så sätt undvika bra/dåligt vinkeln) producerar reklamfilmer i mångmiljonklassen som körs på TV4 under primetime, så lurar dom produktionsbolag som gör reklamfilmer som går på Kanal Lokal sina kunder, eller bara för att det finns företag som gör reklamkampanjer som går på billboards över hela slandet, så lurar dom företag som jobbar med DR utskick för mindre lokala företag Sina kunder ?
Jag försvarar inte det här företaget specifikt, jag känner inte till dom, men 15.000 kr är ju inte speciellt mycket. för ett fungerande företag som betalar dom skatter och avgifter som man ska, så är det kanske 20 timmar, jag utmanar vem som helst att ta ett för dom okänt ämne, sätta sig in i det tillräckligt för att kunna sätta ihop text och grafik för 6 unika sidor, och sen koda en sida från det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Jag håller med Gummianka här, 15700 + moms är verkligen inte mycket pengar för 6 sidor inkl webbdesign.
20 timmar är 2,5 dagar dvs en webkonsult skulle honna med 2 i veckan om man har 0% slack och 100% beläggning (vilket är praktiskt omöjligt). Nu har vi resonerat om kvantiteten. Kvaliteten däremot kan jag inte bedöma för jag hann aldrig se något exempel på deras design färutom deras egen webbsida. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|