FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag är total databas novis..
Jag har kommit fram till att databasen som används till detta forum är MySQL *hurra* Om jag nu vill starta ett forum... Mitt webbhotel erbjuder mysql stöd, betyder det att det "stöds" och att jag måste köpa databasen själv? Eller kan jag använda den licens dom har? Fattar nada om db`s så ursäkta den dumma frågan ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
VIP
|
Troligen får du ta och maila ditt webbhotell och be dem att sätta upp en mysql-databas åt dig. Om det inte ingår en eller flera mysql-databaser får du nog betala X antal hundra kronor.
Om jag inte har helt fel så tar det cirka 10 minuter att sätta upp en mysql-databas - därav priset. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Ok det är så enkelt alltså...
![]() Mitt webhotel har det som en tilläggstjänst.. Hur mycket plats tar ett forum som detta? (hur långt är ett snöre) ![]() Om man räknar 1000 aktiva medlemmar... (sådär på ett ungefär) ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Edit: Man borde lära sig stava... ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Låter ju riktigt bra det här.. tack!
Hur mycket kunskap behövsi php/Msql för att anpassa/sätta upp/administrera ett Ipb forum? Skillnaden mellan en registrerad Vs. oreggad version är bara supporten? Vilket i oförsig kan va bra o ha.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Du behöver inga kunskaper inom php/mysql, och skillnaden som jag förstått det i reggade och oreggade versionen är
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Ok
![]() Då får man väl ta o bli foruminnehavare snart då.. Tack för hjälpen! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
jag kan ju säga såhär, det är mycket enklare att starta forum och fixa än att få in aktiva medlemmar, det lovar jag dig, håller på och försöker få in folk på mitt forum nu, och det är inte enkelt, kräver gott om tålamod
![]() lycka till dock, får man fråga vad du ska starta för forum eller är det en hemlis? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Medlem
|
För mig personligen tror jag det är lättare att få medlemmar än att sätta upp det *S*
Vad det ska bli .. tjaa.. jag har en ide om en "elektronikprodukt". Många har den...dom flesta kommer att skaffa den. ![]() Bör va intressant att diskutera, men ev. något smalt område att diskutera.. Men jag måste räkna lite mer på det, se om det kan ge nåt.. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
ge något kan det om du har massa besökare, kolla t ex. på sweclockers forum, dom tjänar nog ganska gott om pengar på annonserna i deras forum, fast som sagt, det är svårt att få så många medlemmar/besökare/aktivitet.
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|