FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hur gör man detta...? (Har kommit halvvägs)
Programmeringsspråk: PHP / HTML Jag har kodat ett väldigt simpelt feedbackformulär - där användaren har möjlighet att skriva/skicka feedback. Beroende på vad feedbacken avser kan den som lämnar den välja olika alternativ i en dropdownlist (alltså en rull-lista med olika alternativ). I dagsläget finns över 60 alternativ i listan, vilket gör det lite omständigt för användaren att scrolla ner och välja rätt alternativ. Det jag vill göra är att rätt val automatiskt blir ifyllt, beroende på vilken sida besökaren kommer ifrån. Med andra ord: Så att användaren slipper välja i rull-listan i 99 fall av 100. Hur gör jag detta? De olika valen i listan är kopplade till en databas där den hämtar upp namnen i listan... så det smidigaste om jag fick välja skulle vara att ha typ "feedback.php?namn=pelle" och att valet i dropdown automatiskt blev "pelle" (då förstås förutsatt att det är unikt) Någon som gjort liknande eller kan hjälpa mig i rätt riktning? Har sökt på Google och i flera forum men hittar inte exakt det jag vill göra ![]() Kan grunder i php/mysql så jag behöver bara lite hjälp på vägen ![]() Tack |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|