FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hejsan!
Vet inte om någon kan hjälpa mig, men det skadar ju inte att fråga iaf. ![]() Jag skulle vilja komponera en låt, men undrar om det finns något program som gör det möjligt att endas göra det via datorn? Och då menar jag ett bra program med lite mer än bara "kling" och "klang" ljud. Det skulle alltså vara praktiskt om tangentbordet kunde användas till t.ex. keyboard eller för strängar på gitarr. Programmet behöver inte vara något gratisprogram (för jag förväntar mig inte att det ska finnas något gratis som lever upp till mina förväntningar). Kanske finns nån som kan hjälpa mig? ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Om du använder rätt operativsystem så ingår det ett väldigt kompetent (och enkelt) program för att skapa musik.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag vet, men tyvärr så har jag ju inte det.. :/ Har jobbat en hel del med Garage Band innan och tycker det är super. Men tyvärr har jag windows.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Kan FL Studio vara något?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Fruityloops, Reason, Cubase?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag tyckte att reason var väldigt lätt att komma in i, Fruityloops kändes bara som ett ejay för vuxna. Men högst på täppan står garageband och logic.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Fast Tracker 2
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Reason är riktiga proffsgrejor samt lätt att lära sig. Det där med att spela med tangentbordet vette tusan, det kan du nog inte i något seriöst program. Begagnat midiklaviatur kan man få billigt begagnat ibland, sökte på vendolin.se och hittade detta. Räcker mer än väl för nybörjare.
Sen kostar Reason flera tusen så om du inte vill gå till Piratkusten så är det kanske för mycket pengar. Edit: Jo, du kommer få lite latency när du spelar p.g.a. att du antagligen inte har något ordentligt studioljudkort, men de nya ljudkorten som inte ens är avsedda för musikskapande brukar kunna ha så pass låg latency att det är acceptabelt ändå. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Tack för alla tips. Uppskattar verkligen er hjälp.
![]() Ska ta mig en liten funderare och se hur jag gör. Jag har inte särkskilt mycket fritid till att hinna med detta egentligen, så jag måste nog omprioritera lite om det ska vara någon idé. :P |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|