FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag letar efter tjänst som visa lead rapporter. Jag är alltså ute efter en lista som visar tydlig och utökad information om besökare som besöker en viss sajt. Infot jag är ute efter är: vilken ort, företag, ip-adress besökaren kommer ifrån och vilka sökord de har sökt på (alltså mer info än jag kan få via tex. Google Analytics).
Jajja erbjuder en sådan tjänst men jag efterlyser andra företag/sajter som har sådan tjänst. Alternativ om det är någon som känner någon/något företag som kan utveckla en sådan tjänst. Tips? Idéer? Tack på förhand! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
De egenskaper du räknade upp kan man få gratis via Google analyics...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Orginalet på den marknaden är Enecto med deras prospect finder så titta på deras tjänst
http://www.enecto.com/e/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Nykomling
|
ProspectEye är ett bra verktyg. Du har möjlighet att testa verktyget kostnadsfritt under 14 dagar.
http://www.prospecteye.se/free_trial_sv.htm |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Mobilt bredband sopar banan -- Lycka till att leta avsändare!
Samma med diverse hotspots och trådlösa uppkopplingar. ***** Det är rätt meningslöst att leta kunder på det viset. Dina kunder tror de surfar anonymt. Ringer du till dom förstår dom kanske att dom inte är anonyma och då vill dom inte vara kunder hos dig i alla fall. Dessutom, det torde stå otroligt många på de stora bredbandsaktörera. Många surfar hemma med privata abonnemang. Men visst, varsågod! Din iver att jaga besökare skapar i alla fall arbetstillfällen och det ska man inte förakta! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Om nu för övrigt Google Analytics är så tillförlitligt?
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack alla för intressanta input, det märks att det finns en stor kompetenssamlig här!
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Eclipse: Det är faktiskt så att ett par gamla kunder till oss som har efterfrågat den tjänsten/möjligheter att spåra deras besökare just med IP-adresser. Några av vara kunder har anlitat Jajja och blivit erbjudna deras leadrapport tjänsten men innan de skulle bestämde sig ville de utreda andra lösningar... och då ställde frågan till oss...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Man behöver ju inte säga att man vet att de har varit inne på siten då man kontaktar dem då det kan kännas som en slags våldtäktskänsla för de mindre vetande.
Bättre då att låtsas vara ovetande och om de säger i samtalet att de har varit inne på siten så kan man ju säga... oj då då måste det ju vara förutbestämt att vi skall göra affärer med varandra eller något liknande. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|