FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Tja.
Ska börja bygga upp en ny webshop och vet inte om jag ska välja Oscommerce eller Magento. Fördelen med osc är väl att det finns så många färdiga tillägg. Nackdelen är att den börjar kännas lite gammal. Hur är det med Magento? Finns det färdiga kopplingar för tex postförskott? Jag är mest i behov utav postförskott. Givetvis blir kortbetalnng ett måste framöver, men inte just nu. Shopen kommer att innehålla flera tusen produkter, så ett smidigt system för att lägga in produkter vore bra ![]() Tusen tack för ett snabbt svar! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Varför bygga när du kan hyra klara butiker och fokuser på din försäljning.
Det gäller väl i alla branscher att man ska fokusera på det man är bra på och låta andra som är bättre göra det andra jobben. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
För prislappens skull
![]() Jag måste väl ändå lägga in alla produkter själv? Eller gör dem det oxå? Sedan har jag redan en server på colo som den ska ligga på. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Tyvärr kan de som levererar lösningar idag inte sitt jobb när det kommer till SEO, och då kan du missa ganska stora intäkter. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag kör Magento på en dedikerad maskin (dock ej live) som är optimerad för att enbart köra magento och det går fortfarande segt (både i katalog och admin), att sitta och jobba i admin tar fruktansvärt mycket tid och man hinner bli rätt frustrerad med tiden.. Det är synd för att det är ju ett oerhört potent platform.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() Det finns dock andra bra alternativ till oscommerce som tex, zencart och prestashop zencart är tex, en klart förbättrad version av oscommerce och är betydligt bättre än oscommerce även om den bygger på oscommerce |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vi provade mangento eftersom jag gillar att prova ehandelslösningar, alltid får man någon input till sin egen lösning, men jag skrämdes rätt fort bort av hur krångligt, segt alt fungerade. Men framförallt så gick min säkerhetstänkande man i taket över vad han skulle behöva tillåta på servrarna för att kunna köra mangento. Jag vet inte exakt vad det var men han tyckte att det gjorde vissa säkerhetshål som han inte ville behöva ha. Nu testade vi inte för att köra live i och för sig utan som sagt bara av ren nyfikenhet och det var rätt tidigt så saker kan naturligtvis ha ändrats, men jag var inte imponerad. Tanken är suverän men än så länge är det långt kvar tills man nått dit rent praktiskt tycker jag det känns som.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har utvecklat betalmoduler för Magento, både Postförskottsbetalning, Förskottsbetalning och betalningar mot DIBS och Payer.
Vill dock hålla med de övriga ovan, Magento skall inte användas för en nystartad butik, eftersom du aldrig kommer utnyttja allt som den har att erbjuda. Det tar bara onödigt mycket kraft, det är ett så fruktansvärt stort system så det går knappt att förstå. Väldigt enkelt och sammanfattat är Magento ett "Monster", som man brukar kalla det - ApplicationKiller. Hör gärna av er om ni är intresserade av betallösningarna för Magento. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Joley,
kör du magento skarp på ngn shop man kan titta på? |
||