FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Hej,
Har fått en förfrågan om jag kan bistå en kund med att lägga upp medlemsregister kopplat till betalningssystem för en förening med cirka 500 medlemmar. Min första tanke är att det inte finns någon poäng med att bygga ett webbbaserat system för detta, dels är det för lite volym, dels blir det en hel del avgifter från betalväxlarna vare sig det är fakturering eller kreditkort. Kunden vill minimera hanteringen i störst allmänhet. Går det att fixa på ett enkelt sätt eller är det för liten volym för att bry sig om? Synpunkter emottages. Kunden har idag en Joomlabaserad sida. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Känns inte särskilt lönt.
Jag hade byggt ett webbaserat faktureringssystem med OCR-koppling. Då kan man automatisera utskick av nya fakturor via e-post (för jag antar att det ska skickas ut en gång om året) och i princip behöver man inte göra någonting. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
OCR-kopplingen är det viktiga. Då blir det lättare att stämma av och pricka vilka som betalt. Kanske ska höra med något föreningshus eller liknande som kan leverera faktureringstjänsten utan webbkoppling.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Vi använder myClub (www.myclub.se) som webbaserat medlemsregister och de har OCR-möjlighet (vilken vi också använder oss av).
Pg har dock som riktlinje att man bör ha minst 1000 betalningar per år men det är nog inget krav om man nu ändå vill ha OCR inläsning av betalningarna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||