FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Tjena!
En enkel fråga.... - Är det tillåtet att ha sk "landingpages" där du riktar in dig mot ett speciellt sökord och sedan när besökaren klickar på den från google så redirectas den till din index sida ??? Ställer denna frågar eftersom flera stora spelsiter och pokersidor använder sig av detta, bla Multipoker. kolla denna länken så förstår ni vad jag menar. multipoker.com/svenska/spela-poker.html Med denna kommer du till deras startsida... Mvh Jonas (Inte SEO expert.. ännu..) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Fast multipoker redirectar ju till en liknande sida på samma domän så det kanske är ok... Jag skulle aldrig chansa och göra så iaf. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Tja..
Anmäla har jag väl inte tänkt... sånt håller inte jag på med... Undrade bara om det var okej, jag använder samma system för att få trafik MEN jag redirectar inte mina besökare utan de får i så fall klicka på en länk för att komma till förstasidan. Detta fungerar bra så jag har ingen tanke på att redirecta mina besökare. Tack för svaret! Mvh Jonas |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Administratör
|
Kan säga att även om det inte är "tillåtet" eller rekommenderat så fungerar det uppenbarligen.
Redirecta eller göra en klickbar länk, vad är skillnaden? användaren får ivf samma information.
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Grejen är väl att om man blir anmäld och Google blacklistar domänen så är det kört. :blink:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Om jag klickar på en länk i Googles SERP så förväntas jag att tas till det stället, som exempelvis handlar om ett speciellt ämne. Att sedan hamna på en annan sida är helt emot hela idén med att faktiskt få välja vart man vill hamna. Det är en jädrans skillnad på om folk får ett val att klicka sig vidare till en annan sida ifrån siten än att skickas dit mot vilje. Att optimera en sida för ex science-fiction och sedan redirekta alla besökare till en annan sida som (kanske) har en annna inriktining är inte bara oaccepterat av Google, utan är även fult gjort emot besökaren. Jag vet att många större sidor gör så, dels för att dom en gång i tiden inte tänkte till utan nu har ett behov av 100 olika startsidor till sin site. Dåligt... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Validating
|
Håller fullständigt med Robert.
Detta är en metod som är otillåten enligt Googles regler och SKALL anmälas. Dom som är seriösa i sin optimering arbetar inte på det sättet och Google främjar oss garanterat i det långa loppet. Även om det fungerar idag så kommer det inte att vara en långvarig topplacering iallafall. Denna form av "cloaking" är ju inte så farlig eftersom det faktiskt är en dörrsida som transporterar dig till startsidan. Men fortfarande inte tillåtet. Jag har iallafall anmält den nu, det är min skyldighet. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|