FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej,
Vore tacksam om någon kunde hjälpa mig.. Står helt still i huvudet. Jag vill med hjälp av CSS och div-taggar skapa vad jag enkelt kan skapa med tables. Jag vill åstakomma, och låt mig illustrera; ----------------------------------- |..BG..|.....TEXT & BG...|..BG..| ----------------------------------- Förstår ni? Jag vill alltså ha en "låda/knapp" med text på. BG = står för backgrund. Jag har nämligen gjort grafiken i tre delar, höger och vänster sida, som har rundade hörn, samt mitten. Jag har testat; Kod:
.menublock { background:url(../image_layout/layout_menu_m.png) repeat-x; height:32px; text-align:center; display:inline; } .menublock_l { background:url(../image_layout/layout_menu_l.png) no-repeat; width:13px; height:32px; display:inline; } .menublock_r { background:url(../image_layout/layout_menu_r.png) no-repeat; width:13px; height:32px; display:inline; } <div class="menublock_l"></div><div class="menublock">TEXT</div><div class="menublock_r"></div> Med table hade jag gjort, något liknande; Kod:
.menublock { background:url(../image_layout/layout_menu_m.png) repeat-x; /*THEME CHANGE HERE*/ height:32px; text-align:center; } .menublock_l { background:url(../image_layout/layout_menu_l.png) no-repeat; /*THEME CHANGE HERE*/ width:13px; height:32px; } .menublock_r { background:url(../image_layout/layout_menu_r.png) no-repeat; /*THEME CHANGE HERE*/ width:13px; height:32px; } <table border="0" cellspacing="0" cellpadding="1"> *<tr> * *<td class="menublock_l"></td> * *<td class="menublock">TEXT!</td> * *<td class="menublock_r"></td> *</tr> </table> |
||
![]() |
![]() |
|
|