FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Finns det andra SSH-klienter som är bättre än Putty till Windows?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Bättre vet jag väl inte. Det finns en SSH-klient till Cygwin. En snabb googling gav det här svaret: http://sshwindows.sourceforge.net/
Om du bara är ute efter filöverföringar så är WinSCP till Windows ett bra program. Vad är det du inte är nöjd med i PuTTY? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
SecureCRT är ett ganska populärt alternativ.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Kör du OpenSSHd på servern? Isf finns det omfattande guider att hitta via Google.
Det är viktigt med rätt ägare och filrättigheter på authorized_keys2. För övrigt kan du felsöka genom att starta ytterligare en sshd med debug påslaget som lyssnar på en annan port (om brandväggen tillåter). Kod:
/path/to/sshd -ddd -p <port> Denna process dör självmant efter att ssh-sessionen har avslutas. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Nutty om du vill ha med klickbara länkar - dock så verkar sidan temporärt vara nere.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Så det finns ingen bättre än Putty till Windows då?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Vad är du ute efter? Vad är du inte nöjd med i putty?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Vad ska du ha det till? SecureCRT om du vill ha en terminal, den kostar dock pengar och är klart större än Putty som bara är en liten exe-fil. Cygwins ssh-klient är tämligen simpel, det är väl ett kommandoradsverktyg om jag minns rätt. Mer för att sätta upp tunnlar och sådant, även om Putty fixar det lika bra.
Vill du köra filöverföringar så tycker jag Filezilla är bättre och trevligare än WinSCP. Men det är svårt att svara när man inte vet exakt vad du vill ha. Jag använder Nutty (url i tidigare inlägg) och FileZilla. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|