FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Min logotyp som avser övre delen av bilden som en viss Annika publicerat på sin blogg har publicerats olovligt och detta gör mig rasande.
Blogginlägget där min logotyp publicerats är: http://marianova.com/users/annikamar...com-en-ny-sajt OBSERVERA: Logotypen är bara texten "Sverigetyckertill.com", inte texten och bilderna under (trots att det är i samma bildfil). Vad ska jag göra? Det är en fråga om upphovsrätt.. Tack för snabba svar, vill agera nu! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja, typsnittet är en freeware som jag använt, men spelar det roll verkligen?
Att det "bara är ett namn" spelar nog ingen roll, det är nog själva handlingen som är problemet. Det är en grafisk bild som publicerats lovligt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag vet inte om jag fått allt om bakfoten, men är det inte bara bra med massa gratisreklam som du fått?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Ursäkt men blir du rasande över reklam?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Vad vill du uppnå är väl den viktigaste informationen som också saknas. Vill du att hon tar bort den eller vad? Egentligen har du fått gratisreklam och bör låta det vara men gillar du inte personen eller bloggen så skicka ett mail och informera att den loggan omfattas av UrL och att du vill att hon tar bort den asap.
Vill du gå till ytterligheter så skriv till att om den inte tas bort kommer du att lämna in en polisanmälan och även be marianova att stänga bloggen. Inget jag skulle rekommendera i det här fallet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Vi glömmer detta, ni verkar missförstå mig
![]() Ha en go fredag imorgon! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Man får lov att använda logotyper för tex satir och konsumenträttsligt ställningstagande. Jag har väldigt svårt att tänka mig att Annikas publicering av din logotyp på något sätt är olaglig.
En annan fråga är också om din logotyp uppnår verkshöjd, vilket jag tror är tveksamt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Citat:
Är du affärsman så är detta ju utmärkt reklam för din webbsajt, är du däremot en dogmatisk Upphovsrätts-paragraf-ryttare, ja då är det dåligt. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|