FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Tjena
Har satt upp ett forum med senaste vbulletin mjukvaran och min fråga är hur jag skapar en helt ny forumsdel. Får inte alls rätt på det? ![]() Med forumsdel menar jag t.ex. "Allmänt", "Marknadsföring och kommers" o.s.v som det är på WN. Någon som har koll på detta? MVH Andreas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Ursäkta, men detta är en "RTFM"
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Läs dokumentationen:
http://www.vbulletin.com/docs/html/ |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Den har jag redan läst flertalet gånger. Men problemet är att när den nya "forumsdelen" är skapad så hamnar den inte i en egen del utan hamnar den hamnar under den första delen - Vilket inte ser bra ut då den inte ser ut som en fristående del.
Men vet inte vad det beror på... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Administratör
|
Det beror vad jag har förstått det som på temat. Jag fick bygga om temat för att det skulle funka i nya WN.
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja precis så.. Men vad menar du med i "nya" WN?
Som i den bilden. Två forumsdelar - Allmänt och Marknadsföring och kommers. Det är så jag vill ha det. Men jag använder vBulletin. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Administratör
|
Bilden är från nya WN, Thomas har släppt lite info om det. Nya WN bygger på vBulletin. Jag har byggt om orginaltemat i VB så att det skall passa WNs officiella tema (som råkar vara IPBs äldre orginaltema).
Du får ändra på FORUMHOME i temaeditorn (om du inte laddar ner ett tema som redan stödjer detta...)
![]() |
Svara |
|
|