FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hur är ISPs inställning gentemot webbservers hemma? Får man ha en sajt man tjänar pengar på?
Har i dagsläget bahnhof som ISP. Ser inget i deras FAQ om det. Borde jag fråga om lov? Vad är er erfarenhet? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Beror helt på avtalet, läs det. Vissa har en paragraf för det vissa har inga alls.
Själv så kör man inga sådana löjliga saker i avtal, men är vanligt hos vissa. Men viktigaste är bedriver du ett företag? Då kan dom även gnälla, samt hur mycket trafik drar du. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Nej det kommer vara som privatperson i sådant fall. Självklart ska jag ju kolla på avtalet, så dum jag är! Tack Patrik
Edit: Har läst avtalet nu och där stod inget om det. Ang trafik så kommer det nog vara rätt mycket (några 1000 unika per dag). Reagerar de på det mån tro? Även om inget står i avtalet? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
|
Den trafiken kommer inte märkas, känner personer som seedar antal TB i månaden :P
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Utöver webbservern så kommer jag ha spelservrar däremot som kan suga en hel del. (Som jag inte tjänar pengar på) Och det tycker jag väl ändå man borde kunna få använda sin bandbredd som man faktiskt betalar för?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Cirka 20 så det blir en del
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Banned
|
OT: Jag vill inte betala din elräkning.....
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|