FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Sökte efter "vinn iphone" på Google och då kom bla blienvinnare . se upp på andraplats med en tävling som de hade lagt upp för 8 timmar sen. Gick in på deras sida och provade att söka efter några andra tävlingar som lades in idag och samtliga kommer upp i sökresultatet. Har ett gäng hemsidor, men ingen som indexeras så fort av Google. Hur gör man för att få Google att indexera ens sida så fort?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag har bloggar som oftast är indexerade inom en timme.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Sökte efter sidan på Google Blogsearch och den är registrerad där. Så där har vi svaret
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tror att det finns flera olika anledningar till att en sida indexeras fort.
Ett av dessa sätt som jag utnyttjar för att få sidor indexerade snabbt är att åka snålskjuts på större sidor. På en av mina sidor använder jag WordPress som en slags nyhetsmodul. Med hjälp av WordPress automatiska ping-funktion mot sociala sidor (Teknorati m.fl) så ligger mina nyheter indexerade på Google efter 4-5 timmar tack vare inlänkar från dessa. Det går även att ställa in i Google Webmaster Tools om man vill att Google indexerar snabbare eller långsammare än deras vanliga takt. Lycka till! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag kan inte ens välja snabbare på mina sajter.
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag la till mig på http://blogsearch.google.com/ping .. skrev ett blogginlägg och det tog inte mindre än 58 minuter så hade jag blivit indexerad och rankade trea på Google med sökorden "totiki blogg".
Totiki är alltså en ny tjänst från skaparna av Lunarstorm som blev uppmärksammad idag av IDG. Tur har man och vipps så får man en kommentar av Rickard Eriksson på bloggen ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Jag har en sida med cirka 80.000 sidor. 2 månader efter att jag lanserat siten fick jag möjlighet att ställa in en snabbare genomsökningshastighet från Google. Jag hade aldrig provat det förut, så jag passade på att testa för att se om det gav någon effekt. Har inte fått in tillräckligt med statistik för att kunna avgöra om googlebot varit inne mer frekvent än tidigare ännu, men det bör jag kunna se snart. I webmaster tools så står det i alla fall: Din nuvarande hastighet: Snabbare Förfaller inom 37 dagar Känns ju skumt att denna inställning är aktiverad om den inte har någon verkan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Medlem
|
Jag tror den har betydelse i vissa fall.... som i detta:
"Vi har upptäckt att Googlebot begränsar genomsökningshastigheten på din webbplats för att inte belasta servern för mycket. Om servern kan hantera ytterligare Googlebot-trafik rekommenderas du att välja Snabbare nedan." |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|