FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Behöver ett släktforsknings-program som klarar lite utöver det vanliga. Har testat disgen och FamilyTreeMaker 2006. Saken är den att mina bröder har inte samma mamma som jag och inget av dem här missanpassade programmen klarar av en såpass vanlig situation. Någon som vet ett program som klarar det här? Kan även tillägga att min syster har en tredje kvinna som mamma och programmet bör klara detta med.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
geni.com?
Ska jag vara helt ärlig är jag lite skeptisk till webbifierade lösningar. Vad händer om Google shoppar Geni? Då vet Google vilka mina syskon/släktingar är, och Google vet vilka annonser som jag brukar klicka på. Då kanske Google tycker att mina syskon/släktingar har möjligen samma preferenser som jag och visar innehåll baserat på mina klick. Långsökt kanske, men inte en omöjlighet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Min Släkt är ett strålande program som gör allt du ber om och du kan enkelt publicera resultatet....
http://www.dannbergsdata.se/
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Även jag lägger min röst på geni.com! Ett väldigt enkelt och väl genomtänkt gränssnitt, även mycket rikt på funktionalitet.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
det du skall vara på det klara med är att det finns 2 standardsätt att visa släktskap anor eller ättlingar, så om man ser från dig och bakåt kommer din far och mor, deras föräldrar osv osv finnas med, eventuella syskon till dem kommer inte visas. Ser man däremot från andra hållet så får man oftast med de flesta barn, barnbarn osv. Sen om du sätter dig själv som "aktuell person" och väljer fliken "familj" så skall du se även halvsyskon. Halvsyskon skall hanteras av både DisGen och Min släkt |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Finns även kindo.se och myheritage.com som kanske kan vara nåt av intresse.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Mycket bra tjänst enligt mig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Tänker inte använda något webbbaserat då jag inte vill ha hela min släkt online. Och även om jag gör mej själv till aktuell person i Min Släkt så syns inte mina halvsyskon. Dem ligger med till vänster bland alla personer men inte i den stora vyn.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
om de inte syns så är det nåt du missar
![]() testa att sätt din pappa som aktuell då ? syns de då? dubbelkolla så att dina halvsyskon har rätt far och mor inlagd (jag gjorde den missen en gång och undrade vart ett syskon till farfars far tog vägen) |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|