FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag har försökt skanna av utbudet av blog servrar för PHP + MySQL miljö. Har köpt och testat något som kallas "Bloghoster" men är inte helt nöjd.
Någon med tips eller erfarheter från andra blog servrar?! Tips tas tacksamt emot! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Apache + MySQL + Wordpress MU, ifall du vill erbjuda besökare att skapa sig en egen blogg. Det är dessutom helt gratis.
![]() Eller missförstod jag er? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
Har du positiva erfarenheter från lösningen? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
amandusson,
Bloghoster är verkligen out-of-the-box lösning som fungerar väl för de flesta. Multiversionen av WP rekommenderar jag verkligen till de som kan php/mysql och kan verkligen konfigurera sin server. Ja, du läste rätt - sin egen server eller VPS. Scriptet är tungt och räkna med att du inte kommer kunna köra det speciellt länge på ett webbhotell då det är väldigt CPU-krävande. Om du räknar med att få mycket hjälp av forumet där så är det också något som inte är så säkert. Räkna med att det är en gungig resa. De flesta som startar och kan inte mycket om php/mysql och serverkonfigurationer lägger ner vid första uppdateringen ... En annan du kan kolla på som är gratis och lika enkel som bloghoster är lifetype.org |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Nykomling
|
Har läst positiva saker om Expression Engine, men deras multiuser modul kostar rätt mycket och har en hel del begränsningar.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Kör WPMU som är ganska råddigt (långt ifrån WP) och inget jag skulle köra på ett webbhotell. Trivs bäst på egen server. Går att köra bloggar på egna domäner (inte bara subdomäner) men det kräver lite handpåläggning.
Skapar typ 10 nya tabeller för varje blogg så det plockar på efter ett tag. Läste nyligen om nån här på WN som moddat WPMU och fått ner antal tabeller högst avsevärt. Fördelen är att du kan använda WP-templates. Men det är väl ungefär allt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Nykomling
|
Finns det ingen mer än BlogSystem som liksom BlogHoster can administrera sina användare och dela in dom i grupper med olika rättigheter osv...?
Fria grupper, betalande osv... och ge dom olika features...och liknande ? i WPMU kan man ju inte styra användrarna på det viset.... Kanske med BuddyPress kombinationen ? Någon som testat ? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|