FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Tänkte ha en hel del tävlingar som jag tänkte sätta upp inom kort och funderar lite på om man inte kan köpa in spelen direkt från en grossist. Tänkte ha ganska många tävlingar i veckan....Någon som vet vilken den minsta gränsen för inköp av en grossist är?
Vet att konkurrens är ett känsligt ämne, men jag tänker inte sälja spelen, så har ni några bra grossister som har alla sortens tvspel (xbox, ps2, pc, gamecube, gameboy) till bra priser så får ni gärna ge mig tips. PM går bra om ni inte vill publicera dessa här. Tar gärna kontakt med de för att se vad de tycker om mindre inköp. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Medlem
|
Ja om ja inte har helt fel så är det bara de stora generalagenturerna som leverarar data/tv-spel.
Dvs. Pan Vision, Nordisk Film och Bergsala å dom här. Är inte helt säker dock... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag vet inte vad de andra har som minimum inköp, men PAN VISION kräver minst 5000kr vid första beställningen. Leveranstiden är dock under all kritik, vi beställde in en större mängd spel från dem, men leveranstiden var 10dgr gentemot utlovade 2dgr. Vissa av spelen de för är alldeleles för höga inköpspriser på, dvs det blir billigare för dig att köpa spelen av en vanlig återförsäljare istället. Du får dessutom inte veta priserna före beställning, utan de får du efter du sagt hur många du vill ha av varje spel. Mitt tips är välj leverantör med omsorg.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
det finns en del distar som har spel i sortimentet, t.ex Techadata och captech men det är inget de har fokus på.
det är som BB TECH säger, det blir billigare att gå in i en butik och köpa spelen. Allt handlar om volym när det gäller inköp från dist och desto mer man köper desto bättre pris får man. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|