FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Finns det huvudtaget ett script som loggar IP på alla som skickar mail via en kontaktformulär via en webbsida? Ännu har jag inte hittat något men håller på att leta efter ett sådant script som är gratis att använda.
Den script som finns på http://support.loopia.se/?_a=knowled...79&nav2=Övrigt loggar tyvärr inte IP på dem som skickar mail via scriptet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
$_SERVER['REMOTE_ADDR'] innehåller besökarens ip-adress om du använder php.
Men skriptet på Loopia är enkelt att använda av spammare och liknande. Du ska inte ha mailadressen i en input-hidden utan den ska vara kodad i skriptet som tar emot form-datan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Nej, jag använder inte php utan jag använder asp.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Nu är frågan: Finns det huvudtaget ett gratis script formulär som även loggar IP:et på dem som skickar mail via någons webbsida.
Jag håller nämligen på att leta efter ett sådant script. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Du får väl bygga ett eget annars?
Vad har du gjort, och använder du någon databas? Någon moderator kanske kan flytta tråden till Serversidans teknologier. För specifika ASP-frågor kan jag rekommendera aspsidan.se också |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Rekomenderas också att skriva en rubrik på tråden som antyder vad tråden handlar om. Är nog ingen som med den rubriken överhuvudtaget fattar att du kommer att fråga om ip-spårning i ett asp-script i det allmänna forumet...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|