FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Fler än jag har säkert undrat om slagningar på Knol kommer börja kallas "knolla" på samma sätt som Google-sökningar kallas "googla", och tydligen gör Google själva också liknande kopplingar:
http://theodor.zoomin.se/blogg/perma...30-107420.html |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
hm är det tillåtet att länka till artiklar på egna sidor såhär?
OnT: Snart går väl alla runt och säger "dooh.. knolla det bara" ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det är ju enkelt att säga, så varför inte.
Visa "experter" hävdar ju att en av anledningarna att Google är överlägsna Microsoft på webbsök är skillanden i språket. "Just Google it" vs "Just Windows Live Search it" "Just Knoll it" vs "Just search Wikipedia for it" |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Stefan, kan mycket väl vara en bidragande ordsak, lata ungdommar som inte bara förkortar sitt språk i text väljer nog också det kortare alternativet att säga
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
"- Ingen som helst reklam om den egna tjänsten, produkten eller hemsidan i syfte att dra mer trafik eller sälja något. Detta gäller även dotterbolag/moderbolags tjänster/produkter." Syftet var varken att dra mer trafik eller sälja nåt. Möjligen kan man anklaga mig för lättja då jag valde att länka till ett blogginlägg istället för att kopiera det i sin helhet, men som jag tolkar reglerna är det inte förbjudet att länka till ett eget blogginlägg som helt saknar affärsrelaterat innehåll. "- Du får inte posta nyheter om dina tjänster eller hemsidor, eller tjänster/hemsidor du är involverad i." Och det har jag heller inte gjort. Det finns visserligen en utvecklingsblogg på Zoomin.se för detta syfte, men det var inte den bloggen jag länkade till utan min privata. Min privata hemsida är helt och hållet för mitt personliga bruk. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Okej, dock så skär det sig lite för mig när man kommer till en blogg där det är smockfullt med reklam, när man likväl kunde ha postat ett så pass kort inlägg direkt här på wn. För mig känns det som att posten på wn enbart var till för att driva besökare till en MFA sida (även om det nu faktiskt är ett intressant inlägg) jag vill också påpeka att jag inte menar att du som person hade den avsikten, jag syftar på den här sortens inlägg generellt.
MVH Fredrik Näs |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ok, och rent generellt tycker jag att det är anmärkningsvärt naivt att tro att tre annonsblock på en hemsida ger ett enda extra öre i inkomst om de få extrabesökarna man får är från webmasters (som är kända för att aldrig nånsin klicka på en annons). Beaktar man dessutom att tjänsten har över 12000 hemsidor och mellan 8000 och 10000 unika besökare varje dygn så blir det ännu fånigare att dra slutsatsen att länken var till för att ge extra trafik/inkomst.
Har man för vana att kopiera sina blogginlägg istället för att länka till dem så har man dessutom missat en hel del om hur nätet är avsett att fungera. Det måste finnas rimliga gränser för hur högt värde man sätter i en hyperlänk. För mig skär det sig dessutom lite när man envisas med att dra vidare ett OT-spår i en tråd trots att man redan har fått ett svar på sin fråga (även om forumet råkar heta off topic). Det känns mest som att man vill boosta sitt eget post-count. Ta det inte personligt ![]() (edit: var tvungen att slå upp vad fasen MFA betyder och det borde nog du också göra...) |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|