Medlem
|
|
Reg.datum: Dec 2004
|
|
Medlem
Reg.datum: Dec 2004
|
Har lite problem med mobilen.
Hade tidigare en Nokia 6111 som började krångla genom att den startade om spontant, ofta flera gånger efter varandra på ganska kort tid, och ibland mitt under samtal. Dessutom kom inte alltid sms som skickades till mig fram direkt. Plötsligt, t.ex. mitt i natten, kunde det ramla in en ett antal sms som skickats till mig under dagen. Vid något tillfälle tog det nästan en vecka innan jag fick mina sms.
Telefonen var bara ca ett år gammal, men för ca tre månader sedan köpte jag en ny, Nokia 2630. Till en början funkade allt bra, men sedan återkom plötsligt samma typ av problem. Kan det bero på sim-kortet då? tänkte jag och fick ett nytt sim-kort. Det har fungerat rätt bra ett tag nu, men häromdagen började det igen. Spontana omstarter, sms som inte kommer fram och dessutom fungerar inte alarmfunktionen i kalendern.
Pratade med Tele2s kundtjänst i morse och de menade att det var något "telefonfel" som gör att min telefon inte vill ta emot de sms som ligger på kö. Om jag satte i mitt sim-kort i någon annan telefon skulle de komma fram direkt - men det var ju just detta som gjorde att jag bytte telefon för tre månader sedan! Hann inte förklara detta närmare för då bröts samtalet när telefonen startade om...
Visst, jag borde väl kolla upp vad som gäller angående garanti och så och kanske byta telefonen. Har inte gjort det än. Men, är det någon som känner igen problemen, eller vet något om vad det kan bero på? Det är lite svårt för mig att lokalisera själva källan till problemet.
Tacksam för alla tips - utöver sådana som "Nokia är skit, byt till Ericsson" och liknande... Skulle säkert kunna bli en lika hård kamp som mellan php och ASP.NET B)
|