FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Hej,
Skulle behöva hämta ut lite data ur in mysql databas. Det jag behöver är att få ut nästkommande post i databasen som har antingen värdet Match eller Träningsmatch i fältet flag. Problmet är att jag redan har en del andra specifikationer. Så här ser det ut nu, och det fungerar. Kod:
$sql = "SELECT text, date, flag, lag, hometeam, awayteam, stadium FROM ".$prefix."_calendar WHERE date >= ".date('YmdHis')." AND lag = 'A-lag' AND flag = 'Match' ORDER BY date ASC LIMIT 1"; Kod:
$sql = "SELECT text, date, flag, lag, hometeam, awayteam, stadium FROM ".$prefix."_calendar WHERE flag = 'Match' OR flag = 'Träningsmatch' ORDER BY date ASC LIMIT 1"; Gör jag på följande vis blir det fel; Kod:
$sql = "SELECT text, date, flag, lag, hometeam, awayteam, stadium FROM ".$prefix."_calendar WHERE date >= ".date('YmdHis')." AND lag = 'A-lag' AND flag = 'Match' OR flag = 'Träningsmatch' ORDER BY date ASC LIMIT 1"; $sql = "SELECT text, date, flag, lag, hometeam, awayteam, stadium FROM ".$prefix."_calendar WHERE date >= ".date('YmdHis')." AND lag = 'A-lag' AND flag = 'Match' OR 'Träningsmatch' ORDER BY date ASC LIMIT 1"; |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Prova:
$sql = "SELECT text, date, flag, lag, hometeam, awayteam, stadium FROM ".$prefix."_calendar WHERE date >= ".date('YmdHis')." AND lag = 'A-lag' AND (flag = 'Match' OR flag = 'Träningsmatch') ORDER BY date ASC LIMIT 1"; |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||