FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Jag frågar alla proffsen här på forumet och alla glada amatörer med.
Jag ex 20 huvudsajter(ämnesbloggar) med vardera ca 100 bloggar som länkar(egna)in och allt är relevant om det ämne det gäller.De 20 updateras varje dag och övriga 100 2ggr per vecka.Så totalt har jag ca 2000bloggar med bra uppdatering och bra och inressenta ämne,en del populära vilket så klart är tuffare att ligga bra med sökord och en del väldigt enkla.Uttöver detta så finns jag bra med på länkkataloger,mm så det är en hel del inlänkar i skaplig kvalite.Jag har då affiliate,adsense och egen sålda annonser.Kan detta funka??kan jag leva på detta?(10-15.000 per månadJag vet att det beror på hur man ligger på google osv och vilka ämne mm,men utgå från att jag ligger bra på det mesta(plats 1-20)på google mm.Bara era spontana tankar,inte för mycket teknik nu med, ja om du har blabla,jag har det!Ge mig Era spontana kommentarer bara ja kan du eller vilken idiot osv. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Har du allt det här redan eller ska du skaffa dig det? Om du har det så borde du veta vad det ger.
För övrigt bör du raka in minst 40.000:- per månad för att få motsvarande en industriarbetarlön. Du får också ligga i. 4000 blogginlägg i veckan kan nöta ut tangentbordet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Enter och blanksteg uppskattas, jobbigt att läsa.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Tips:
Gör en bra blogg så kan du dra in 15.000 i månaden och det blir mindre jobbigt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Kan vara värt att komma ihåg att bloggar som bara återpublicerar RSS-feeds aldrig blir särskilt populära eller långlivade.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Visst kan man leva på 10-15,000 i månaden men inte i Sverige.
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det går att leva på ett spamnätverk av bloggar om man vet hur man ska hantera dem (dvs om man vet hur man döljer för sökmotorerna att det rör sig om mfa).
Frågan är även om du vet hur du ska uppdatera 2000 bloggar med unikt content? Du kan knappast skriva inläggen själv och betalar du någon annan för att göra jobbet så får du relativt höga utgifter. Det finns flera lösningar på detta problem. Har du snubblat över någon av dem så kan du absolut tjäna ihop till brödfödan och lite till. Sedan är frågan om du verkligen vill leva på spam? Det är en högst osäker försörjning, eftersom du hela tiden riskerar att bli avslöjad av Google. Utan Google är affärsidén inte möjlig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
Svara |