FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu tänker då även jag prova detta med försäljning, efter en vild debatt i allmänt forumet så.
Pris: 9.000 för exklusivitet, alternativt 3000.- per försäljning om ingen köper designen exklusivt. Bud är välkommna och beaktas, men är inte bindande. Jag säljer som PRIVATPERSON. Ej via F-Skatt Vad som ingår: PSD Fil XHTML kod, validerad mot FF3, IE7 och IE6 grov kontroll körs emot FF2 och Safari. Javascript för interaktivitets delarna. Sliceade bilder. Kopior på ev. fonter som inte är standard. Betalning sker igenom insättning på mitt konto FÖRE leverans. Nu till lite kuriosa, detta är i eg. en osCommerce layout som jag jobbade med till en egen butik men som rann ut i sanden som många av mina andra projekt lätt har gjort. Med 6års erfarenhet av osCommerce så kan jag även hjälpa till och installera designen i en osCommerce installation. Pris för detta tillkommer självklart. PM'a eller Maila mig! jag vill inte veta av ngt diskuterande i den här tråden om det hela. En förhandsgranskning på upplägget i JPG kan återfinnas här: http://www.klippklistra.se/shop_preview.jpg Försäljningen pågår veckan ut, sedan sällar den sig till arkivet oavsett utgång. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag är medveten om att du inte vill ha något diskuterande, men jag har dock en fråga om det här med sälja något "exklusivt". Då jag anser att detta är saker som berör alla som kan vara intresserade av designen så väljer jag att lägga det i tråden istället för att skicka ett PM.
Vad händer om någon köper en kopia av designen, och sen så köper någon den "exklusivt"? Vilka fonter är inte standard? Vad är det för licens på dessa isåfall? Blir det inte piratkopiering om du säljer vidare en font som du bara själv har rätten till? (Via köp eller liknande) Du skriver slicade bilder, är det direkt via Imageready med ett knapptryck? Dvs så varenda box blir en egen bild? Eller är det handgjort och endast plockat ut hörn och liknande och gjort resten via CSS? Planerar inom kort att lansera en liten webshop så fort jag blivit momreggad. Men, jag behöver mer info! |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Exklusiv försäljning innebär att den första som köper den, väljer att köpa den _exklusivt_ så säljs det inga fler kopior.. Om det är ngn som vill köpa en kopia, ja då försvinner möjligheten att köpa den exklusivt.. Precis som hos alla andra siter eg. =)
Fonter ja använt är fonter som följer med i operativsystemen, och som är "Free" helt enkelt. Jag är en vän av openSource och ser till att licensieringen stämmer. Sliceade bilder, är självklart handgjort, vem 17 använder sig av imageready numer?! Eller ja jag har aldrig gjort det, så självklart handskuret och sedan korrekt CSS. Inget snack om saken. Mvh // Andreas |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Ja i brist på intresse då så kastas denna design helt och hållet.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Nykomling
|
"404 Not Found" påförhandsgranskningen...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Trist att man inte ens prutar på det.. Det är ganska mycket pengar som privatperson.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Tja, va ingen som ens ville buda så den höll väl inte måttet helt enkelt. =) |