FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Medlem
|
Tjena,
Jag var iväg på Clas Ohlson och köpte ett par ark med självhäftande etiketter att använda till skrivaren: ![]() Hur gör jag enklast för att skriva ut adresser på dessa? Jag kommer antagligen inte skriva ut alla på en gång så någon smidig lösning med ett rutnät eller liknande där man bara kan fylla i vilken av etiketterna man vill ha och skriva ut. Kan man göra nån form av mall i word, använda tabeller kanske, och sen använda den när man skriver ut? Ett problem i word är ju marginalerna runt om men de borde gå att ta bort. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Om jag inte minns helt fel så kan du använda dig av Microsoft Word för just detta ändamål.
Du specificerar helt enkelt höjden och bredden, antal åt sidan och i höjden, och start i X och Y-led för varje ettiket, så genererar den ett rutfält där du sedan kan skriva. Hoppas att det kommer till nytta. EDIT: 1000:e inlägget ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ett hemsnickrat sätt
Sätt marginalerna på 0 (Word bråkar men skit i det) Har etikettarken något extra utrymme högst upp och ner? Se till att du inte har några kantlinjer Gör en tabell med rätt antal rader och kolumner (ser ut att vara 8x3 du köpt - men lägg ev till om det var utrymme upp och nere Gå in i tabeller, tabellayout, rader och ange höjden på raderna, se till att "exakt" är markerat Se till att stödrastret på påslaget (Tabell) Nu har du en sida där du kan välja vilken ruta/etikett du vill när du skriver ut Red: och jag gick med detta inlägg från nykomling till medlem! ![]() |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|