Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

UPS

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-08-04, 11:15 #1
festizs avatar
festiz festiz är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Jun 2004
Flitig postare
festizs avatar

Någon som kan tipsa om någon bra UPS som ska palla två switchar, modem, samt en 300Watts server i mer än 15 minuter? Har kollat runt på dustin lite, det verkar som att alla har stöd för 15 minuter och är svindyra men alla har olika egenskaper och varierar kraftigt i pris.

NI som själva har en, vad använder ni? Hur länge klarar ni er? Pris?
festiz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-08-04, 18:30 #2
morphius morphius är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2003
morphius morphius är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Nov 2003
Till Min server (Dual p3, 4xhdd mm) så har jag faktist kvar mitt första upc batteri nämligen ett hederligt
APC CS 500VA som driver min server i 30min på 100% laddat batteri vilket jag är mycket nöjd över , dock så nu när jag driver flera servrar så är jag behov av större och det lutar mot APC 1000VA XL.

Mycket nöjd med APC som levrantör och rekomenderar de starkt!
morphius är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-08-09, 17:03 #3
Peters avatar
Peter Peter är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2003
Medlem
Peters avatar

Har en APC Smart-UPS 700, den gick på ca 3k när jag köpte den.. Den bör klara något i stil med det du är ute efter, men det kollar du lättast på APCs sida: www.a pcc.com/template/size/apc/index.cfm
Ställ in hur många watt du förbrukar och hur länge du vill att den ska hålla, så får du förslag på utrustning.. Kan kanske tillägga att det kan vara idé att tänka på framtida expansion, av någon anledning brukar man köra fler saker genom UPS än man tänkt från början..

Slutligen, är UPSen för seriöst bruk är det APC som gäller, de är störst, bäst och vackrast helt enkelt. För hemmalösningar finns det billigare märken, men min personliga uppfattning är att de hör hemma på hemmakontorsmarknaden..
Peter är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-08-10, 00:53 #4
festizs avatar
Flitig postare

Flitig postare
festizs avatar

Som sagt så ska den driva switchar osv. men eftersom det bara finns uttag till datorer på dessa fina upser så måste man nog snickra en egen kabel datorpower(hane) till vägguttag(hona) för switchen och modemet.. Några andra lösningar?
Oläst 2004-08-10, 11:51 #5
Peters avatar
Medlem

Medlem
Peters avatar

APC skickar med lite kablage i sin Smart-UPS serie, bl.a. en extra kontakt som du förslagsvis sätter på ett grenuttag, så kan du stoppa i "vanliga" stickkontakter och ändå köra dem på UPSen.. Med andra ord kan du köra din server + grenuttag direkt i UPSen, å sen koppla in switchar+modem i grenuttaget => allt skyddat..
Peter är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-08-10, 16:20 #6
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2003
Tobbe Tobbe är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Originally posted by festiz@Aug 10 2004, 00:53
Som sagt så ska den driva switchar osv. men eftersom det bara finns uttag till datorer på dessa fina upser så måste man nog snickra en egen kabel datorpower(hane) till vägguttag(hona) för switchen och modemet.. Några andra lösningar?
Lätt kirrat, sök på dustin, du kan köpa grenuttag med jordade uttag som du pluggar till UPSen... kostar några hundringar.
Oläst 2004-08-10, 17:00 #7
festizs avatar
Flitig postare

Flitig postare
festizs avatar

Jag köper ju aldrig en http://www.dustin.se/shopping/Produc...PID=5010065191 för 395 spänn när jag kan göra 3 http://www.dustin.se/shopping/Produc...PID=5010069456 själv för ca 30 kronor eftersom jag redan har hane-hona kabeln med kontakter.

Kalla mig snål och så. Men jag kan faktiskt koppla själv, nej jag är inte certifiera elektriker men jag har gjort tillräckligt med installationer för att kunna göra något sånt själv när de tar sådana hutpriser...
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:49.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017