Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Annonsera !

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-11-17, 21:56 #1
isakonline isakonline är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2008
Medlem

Driver idag en liten webbutik som jag vill nå ut med och funderar på att anlita ett annonserings program.

Driver företaget idag som en enskild firma på fritiden så nä jag har inte tonvis med pengar även om jag skulle vilja det.

Har varit i kontakt med tradedoubler men dom verkar vilja ha runt 20000 i start sen 5000 i månaden plus 30% av försäljningen

Då inga av dessa företag riktigt kan garantera något så tycker jag att det verkar som ett skämt det är ju annonsörerna som ska ha den största kakan men men kan ha fel !

Är det någon som kan rekommendera vilka man ska anlita och ca priser !

Mvh // ISak
isakonline är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-17, 22:08 #2
TonyL TonyL är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2008
TonyL TonyL är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Sep 2008
Hej
Jag såg en dokumentär om google, och annonsering. Gällande adsense och adwords. Gällande din önskan om fler besökare, så berättades det i dokumentären att ett frö företag, köpte klick besökare. Och var tionde besökare la en order. Vilket gjorde dem nöjda, typ väldig utveckling.
Ta exemplet, du betalar 1 kr, per besökare som klickar på din annons. Efter 10 klick, dvs 10 kr, lägger någon en order på 150 kr. Helt ok antagligen för vilket företag som helst.

Man behöver ju inte köpa dyra ord, men ändå få besökare/klick. Nu har jag inte kunskap om vad som är ett värdefullt annonsord osv.

Men jag vill rekommendera Googles adwords för dig. Du betalr ju inget, om ingen besökare kommer till dig.
TonyL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-17, 22:25 #3
Andreas Bards avatar
Andreas Bard Andreas Bard är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: May 2004
Andreas Bard Andreas Bard är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Andreas Bards avatar

Reg.datum: May 2004
Det Tradedoubler vill ha 30% för är en transaktionsavgift och är alltså inte 30% av köpsumman utan en del av det du ger affiliaten. Ger du affiliaten 100 kr så blir det alltså total 130 kr.

Om du har en genuin "produkt" och ett bra erbjudande så kanske Agent Interactive (http://www.agentinteractive.se) kan vara något för dig. De arbetar helt prestationsbaserat, alltså bara för varje transaktion.

För övrigt finns Double.net som är mer "lågpris" vad gäller affiliate-nätverkens avgifter, som kanske kan vara en start för dig.
Andreas Bard är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-26, 17:52 #4
Medlem

Medlem

Har nu varit i kontakt med ett antal affilite företag och 2st verkar som rena skräpet då dom gör reklam för sig på deras hemsida med felaktiga uppgifter. Inte faan kan dom lura mig att dom inte har hunnit lägga upp den nya informationen.

Om jag har ett pris på min butik och sedan höjs det om en kund hinner beställa innan jag har ändrat priset så låter jag ju kunden få produkten för det pris som står på hemsidan.

Att marknadsföra sig som att man inte tar några fasta kostnader och sedan när man kontaktar dom så vill dom ha 5000kr i månaden är ju helt åt helvete UPPDATERA ERA HEMSIDOR.

Ska väl inte vara så svårt.

Funderar allvarligt på att starta en egen affilite verksamhet för min butik/er.

Någon som kan tipsa om ett bra affilite nätverk som inte kostar skjortan i uppläggnings avgift och månadskostnad.

// ISAK
isakonline är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-27, 09:47 #5
StefanBergfeldts avatar
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Sep 2004
StefanBergfeldt StefanBergfeldt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
StefanBergfeldts avatar

Reg.datum: Sep 2004
AdFair, Guavamedia och Agent Interactive är tre program som kör helt utan fasta kostnader.
Istället för 30% tar de säkert lite mer, jag tror att AdFair ligger på 50%, men å andra sidan betalar du ju bara för vad de presterar.
StefanBergfeldt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-27, 14:44 #6
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2005
Double.net verkar vilja ha en fast avgift förutom att de tar procent på försäljningen eller har jag missuppfattat något.

Agent Interactive verkar svåra att få kontakt med.
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-27, 16:46 #7
tjalloj tjalloj är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2008
tjalloj tjalloj är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2008
Agent Interactiva har bra service och svarar snabbt om man ringer. De vill ha 20 000 som minst och dessa används i kampanjen som kostar 5 kr klick.
tjalloj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017