FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Är det någon annan än jag som upplevt att en del sidor som är uppbyggda i tabeller ser lite mysko ut i FF3 genom att innehållet lägger sig i botten istället för i toppen som FF2 renderade? vertical-align verkar inte heller påverka av någon anledning
![]() Min blogg ser lite skojig ut om ni har FF3 och vill se vad jag menar ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Sidan ser likadan ut i IE 8 (med Emulate IE 7) som i Firefox 3 för mig. Varför är sidan uppbyggd med tabeller?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Skitbra ju,
nu blir folk som har sidor byggda med tables tvungna att bygga om dessa med riktig kod! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Alltid detta Anti-table snack...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Edit: Sorry, det gjorde du visst. Jag ser absolut inga fördelar med att jobba i tabeller. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Du har taggar som inte öppnar och stänger riktigt, antagligen det som är orsaken:
# Line 691, Column 5: XML Parsing Error: Opening and ending tag mismatch: tr line 123 and td. </td> # Error Line 1575, Column 13: XML Parsing Error: Opening and ending tag mismatch: table line 122 and tr. </tr> Det är ju rätt lätt hänt om man använder tabeller… Se till att validera sidan. För övrigt när vi ändå är längst ner på sidan: Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Start Replace <table> ; <div>
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||||
|
|||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Citat:
Vissa delar av den borde göras om i div... men mycket av det lämpar sig fortfarande med tables.. även om man Kan bygga det med div om man vill det. Det går att bygga allt med div.. men det är inte nödvändigt. Ja... jag vet att HTML är ett markerings eller märkspråk som jobbar med struktur och semantik, så i den moderna värld vi lever i, bör man inte använda tables för design. Men å andra sidan så är det totalt meningslöst att använda div och css för "avancerade" ändamål... typ en kalender (tänk er rutnätet)... det går, men är inte nödvändigt. Tables för tabulärdata, listor och större "rutnät"... så använder jag det nu för tiden. Det är fel att låta tankegången bli tables vs div.... då dessa två taggar har två olika uppgifter... |
||||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|