FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har en server hos Levonline som verkade ha problem med nätverket.. SSHade till den, men allt var konstigt slött, och den tappade anslutningar.
Efter lite snabb felsökning kollade jag på Levonlines hemsida, och den verkar slö också.. (inte bara för mig hoppas jag? Någon annan lust att kolla :D) De har ingen driftinfo uppe än dock, men.. deras sida verkar segladdad ibland. Antar att problemet inte ligger hos vår server då iaf :) Heads-up bara. :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Fungerar fint för mig. (Telia)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Provade www.levonline.se och det går ganska segt för mig.
Pingdom rapporterar 25sec+ att ladda sidan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Ja, allt för segt för mig... Jag kommer inte åt min (web-)mail :-(
Edit:Från BBB http://uptime.pingdom.com/site/month_summa...ww.levonline.se Ser ut som någon form av belastningsproblem, typ, kanske. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
De har uppdaterat driftinfo nu:
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Vi hade ett allvarligt nätverksproblem igår kväll. Det började omkring 17:30 och var avklarat ca 22:30. Problemet berodde på en trasig nätverksport som tillät trafik på ca 20 Mbit/s och ofta avbröt påbörjade anslutningar. Problemet tog väldigt lång tid att spåra då det var så pass slumpmässigt.
När vi väl hittade problemet, som låg i vår hall-leverantörs switch, så var det enkelt att lösa. Anslutningen som felade låg mellan hallens i övrigt redundanta Internetanslutning fram till våra redundanta brandväggar. Efteråt jobbade vi på att uppgradera denna kritiska anslutning till en redundant lösning även där, med dubbla switchar som tar över för varandra. Detta medförde ytterligare störningar omkring kl 01:00. Men tack vare uppgraderingen ska många fel av just den här typen avhjälpas. Jag är inte medlem här för jobbets skull, men vill ändå å Levonlines vägnar be om ursäkt för störningen. Vi är medvetna om att nedtid är förödande för våra kunder och arbetar ständigt på att säkra vår miljö. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|