FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Igår fyllde jag 25 och då fick jag pengar till att köpa en sån här. Den kostar en slant men den är HELT otrolig. För dom har ont i ryggen/nedre ryggen när dom sitter länge vid datorn kan jag verkligen rekommendera denna. Nästan skönare än att gå till massören. Så fort jag satte mig i en provdyna på Elgiganten så tänkte jag direkt "en sån här ska jag ha!".
Någon annan som har en? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ett ännu bättre tips till alla som inte får eller får ont i ryggen: idrotta och träna
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Thir13teen, kul tips men tartareandesire har rätt. Köp en pilatesboll för 99 kr och stärk mage och ländrygg 10 minuter om dagen så har du mer igen både i arbetet framför datorn och på fritiden.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hur skulle vi kunna överleva utan tartareandesires VÄRDEFULLA input i trådar här o där....
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Annars kan jag rekommendera att gå till en Ostiopat (kiropraktor).
Själv hade jag lätt skolios som rättades till ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Mitt tips gäller givetvis förutsatt att man inte har några andra medicinska tillstånd som gör att vissa typer av rörelser och belastningar bör undvikas. Är man osäker bör man naturligtvis uppsöka läkare.
Mitt "arroganta" inlägg var inte menat att kritisera Thir13teen eller någon annan specifik person på detta forum. Faktum är dock att det finns en hel del i övrigt helt friska personer (ofta unga) som sitter 8-10 timmar om dagen framför datorskärmen utan att träna öht. En hel del framtida arbetsskador kan undvikas på ett väldigt enkelt sätt. Tro det eller ej, Thir13teen och clonix, jag har hjälpt en hel del på detta forum och kommer fortsätta med det trots era barnsliga inlägg. Ni kan försöka bidra lite ni med om ni vill och sluta lägga majoriteten av inläggen i Off topic =)
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag har haft väldigt ont i ryggen på sista tiden och jag antar att du TS som mig sitter väldigt mycket och arbetar vid datorn. Jag köpte denna kontorsstol samt denna skrivbord som är höj och sänkbart elektroniskt. Tro det eller ej så har detta hjälp väldigt mycket på traven. Andra tips jag vill bidra med är vanliga promenader, istället för att ta bilen till en destination som tar 15 min att gå och 3 min med bil, så ser jag hellre att man tar promenaden, det är den bästa träningen. Just med detta skrivbord så brukar jag gör följande: Istället för att sitta på kontorsstolen och prata i telefon så brukar jag hissa upp skrivbordet och luta mig mot det och prata, extremt praktiskt. Ett bra tips till är aloe vera och massage en gång i veckan (400kr har man nog råd med per vecka). <_< kanske.. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Hinner man inte träna så tycker jag man bör försöka omstrukturera sitt liv lite för vi har som de flesta vet bara ett. Att ta hand om sig själv är en bra gåva till de man bryr sig om och har nära.
En kvarts promenad är en bra början men är man relativt ung och frisk i övrigt så bör man lyfta på bägge fötterna och springa en runda istället när man har orken, särskilt om man nu har ont om tid. Styrketräning i all ära men några joggingrundor i veckan är bättre om man absolut måste välja.
![]() |
Svara |
|
|