FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Vart går det att få tag på belysning før inomhusbruk som designfirman har gjort i detta exempel
http://www.e24.se/mankvinna/efterborsen/kl...ikel_430593.e24 (länken går till e24 som gör ett reportage om sveriges fulaste kontor, de vinner en "makeover") Nu undrar jag alltså vart man får tag på den sorts belysningen som tycks sitta under skåpet på dom sista bilderna, gör jag rätt i att anta att det är någon form av slang? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
ikea har både som stavar och spottar. (dioder)
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
mm stvar kanske fungerar, hellst skulle det ha varit nånting mer formbart, tex slang eller nån form av böjbar plast.. så att man får ett jämt ljusflöde.. (flera stavar kanske skulle kunna fungera) men har verkligen Ikea i skarpa färger som på bilden? sist jag kollade mitt lokala varuhus i Sundsvall så hade dom bara vita (ofärgade)
mvh Fredrik |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det som syns här
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Okej Magnus, du menar alltså att det finns färgade lysrör att köpa? (det här vore ju såklart bästa lösningen)
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Det finns iaf olika vita ljus på lysrör.. Men om det finns olika fäger vet jag inte... Det finns ju de som ger ett mer gul-aktigt sken och de som lyser i princip helt vitt osv..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Rvn okej, tänkte mer blått,grönt rosa, rött, lila osv..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag är helt övertygad om att det antingen är neon eller leds (lysdioder), går att köpa i slang och få samma resultat. Jag använder själv sånt när jag monterar skyltar både för inom- och utomhusbruk.
Jag får tag i mina ljus från Bellalite men om du ska ha ledslang så kan du nog hitta det ganska enkelt på nätet. Man kan även sätta färgad transparent vinyl runt ett lysrör för att på så sätt få den färg man vill ha. Hoppas det besvarar dina funderingar. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Lysrör finns i olika toner, som varmvit, dagsljus med mera. Förutom det finns det också genomfärgade lysrör med kraftig färg. Led är ett annat alternativ, mer energisnålt t ex . Men lite dyrare än motsvarande ljuseffekt i lysrör. Hör av dig till designern i artikeln, de berättar nog gärna hur de gjort.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Hej igen!
jag fick tips om såna här http://www.mnaudio.se/pub_images/original/...lysror_1062.jpg av Rvn på wns irc kanal. Jag tror att jag kan uppnå rätt effekt med dessa, men blir ändå nyfiken på en led lösning, jo jag ska maila till design firman. ska också kolla upp Bellalite! tack för alla tips! |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|