FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hejsan!
Jag har utvecklat en chattjänst där man kan få en chatt på sin hemsida och besökarna kan chatta med sajtägaren i den. Det jag vill ha kritik på är framför allt designen. Ser det lagom stilrent ut eller är det något som behöver förbättras? Är det för mycket skuggor? Tanken är att jag ska presentera tjänsten lite mer med bilder på förstasidan men det berör inte resten av layouten (även om det kommer se mer inbjudande ut). All text är inte klar än så den biten kan ni strunta helt i. ![]() Sidan hittar ni på http://www.flabber.se Tack på förhand. Johan |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Den ser bra ut rent spontant. MEN för mkt skuggor.. Båda på loggan å toppbaren å sub headern. Prova å ha skuggan inte så långt ifrån objektet å tona den lite mer till gråa hållet. Kanske prova å blurra lite mer. Man får lite 90 tals känsla av det. Annars helt ok
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Nykomling
|
Okej, det kan jag hålla med om. Jag tonar ner dem lite.
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Medlem
|
Tycker att det vita efter "2007-2008 Brainstorming Solutions" inte passar in riktigt.
Sen får jag en konstig feeling över den gradient som ligger i bakgrunden. Den går från att vara ljus till mörk, till ljus och till mörk och till ljus igen ![]() Tror du kanske kan ha en gradient som börjar med en ljusare färg och som sedan fadar av. Du var tydligen inte helt klar med innehållet, men tror att det krävs lite mer arbete för att få sidan att verka lite proffsigare. Sen hoppas jag ni tänker om gällande betalninslösningen. Vet inte riktigt vilken er målgrupp är, men det känns lite konstigt att man ska betala via betalsms? Hör av dig när du fått till mer innehåll på sajten ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Tycker den håller en enkel och bra fin design.
Det är ju något du ska sälja bara, en chatt funktion, och då tycker ja sidan ska vara väldigt enkel och enkel att navigera och det har ni fått med. för erat mål med sidan så tycker ja den är toppen, no doubt. dock tycker ja ni ska fixa innehållet i "priser" såg för osmidigt ut, hellre en tabell och att man ser tabellens border med lite cellpadding och fixa till det tjusigt ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej igen. Nu är tjänsten snart klar för lansering och hemsidan har fått ansiktslyftning.
Skuggorna är lite diskretare och informationen på sidan är i stort sett komplett. Pristabellen är mycket bättre också. Har även fixat små trevliga ikoner som livar upp lite. Tack för alla kommentarer! Ps. Såg att det fanns ett feedback-forum nu, så jag ber om ursäkt för att jag postat i fel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag saknar ett demo..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Nykomling
|
Snabb och spontan feedback.
Gör loggan mer tight, den har lite för stark toning och för mycket skugga. Vad skall förresten loggan föreställa? Funkar inte en enkel och snygg pratbubbla bättre? Jag tror du kan klara dig utan skuggor överhuvudtaget och det gäller alla delar av sidan. Förenkla designen överlag. De blå inforutorna borde du göra om så att alla är lika stora även om det är olika mycket text i dem för att få bättre struktur på sidan och i den sista till höger känns det som att en Registrera länk borde passa in just för att förenkla den processen. I pris rutan kan du även länka till Pris sidan osv. Du använder olika orange färg för titeltexter, välj en och använd på alla titlar som skall vara orangea. Får kika mer sen när man fått lite sömn i sig. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Ett demo var det ja!
Registrera dig och ange "demo" i säkerhetsrutan istället för tecknen från bilden. Vore tacksam för lite feedback från de som testar och i gengäld fixar jag så att chatten blir gratis, så betala inte för den. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag vill göra se hur chatten ser ut innan jag installerar nån kod på min hemsida. Så ett demo hade varit trevligt. Tycker också det ser oseriöst ut med Adsense på en sajt där du försöker sälja in en tjänst.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|