FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Hej,
Någon som kan ge feedback ang dedikerad server hos Phonera? (Tittar på en ensam IIS webbserver, standard. ) Support, stabilitet etc? Överväger även Ipeer men Phoneras datorhall verkar vara bättre. Tacksam för svar |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Deras hall är inget fel på, dock skulle jag inte ens använd deras nät om jag så fick det gratis.
Sedan att jag tycker priset är högt är en annan sak. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Att dom för det första tar en administrativ avgift per månad för ett /24 nät räcker som argument för mig att inte välja Phonera.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Patrikweb drar till med sina påhopp på phonera som vanligt utan argumentation.
Inget fel på deras nät, faktum är väl att de har riktigt bra internationell transit. Dock tycker jag personligen att priset på deras servrar är för höga. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
Spelar väl inte inte roll hur nätet ser ut om man ser deras historia på stabilitet och avbrott på deras nät.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Du menar något som hänt några år tillbaka? Du kan väl inte på allvar mena att företag inte kan bättra rutiner?. Utan ska de alltid dömas efter något historiskt som endast konkurrenter kommer ihåg?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Är rätt aktuella saker, varit problem flera år. Är väl en av dom få leverantörer som verkligen testat så många leverantörer av nätverksutrustning som dom. Dom börjar få problem att skylla på utrusstningen nu.
Även om dom haft mindre problem senaste månaderna så är dom ändå inte 100% ännu. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
|
Bara idag har dom haft störningar på BGC som bör ses på en av dom mer kritiska punkterna i deras nät. Och är ju inte första gången senaste månaderna.
Från deras driftinfo: Driftstörning BGC Oplanerat driftstopp Vi har för närvarande störning i vår hall på BGC. Felet beror både colokunder och kunder med förbindelser hit. Felsökning pågår. -------------------------- 2008-07-22 09:02:00 - 2008-07-22 11:00:00 Avslutat ärende Nätstörning Colocation BGC Vi har just nu problem med en router i vår hall på BGC. Tekniker felsöker. Driftinfon uppdateras löpande. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Nykomling
|
Så är ipeer att föredra av de två?
Har inte Ipeer lite skral redundans i sina anslutningar med vad som verkar vara endast en leverantör? Jar är öppen för förslag. Letar efter ett lite större, stabilt och seriöst företag som leverantör. Behöver någon som kan ha personal på plats snabbt vid problem även i semestertider och storhelger. Har även kollat på PIN men deras priser är mkt höga. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
|
Ipeer är ingen ISP samt ser endast att dom har en leverantör och det är Telia, så kan aldrig bli helt 100% redundans på det sättet.
Tekniskt sätt skulle Phonere vara stabilare, även om verkligheten inte alltid är så. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|