FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har en länk där besökaren skall kunna ladda ner en .wmv fil, men den öppnas direkt i Windows Media Player.
Finns det något sätt att kringgå detta? Vill att "spara som" rutan kommer upp. Har använt ett php-script, men får följande felmeddelande: Fatal error: Allowed memory size of 134217728 bytes exhausted (tried to allocate 377725127 bytes) in D:\inetpub\vhosts\showcases.tv\httpdocs\panvision\ getfile.php on line 9 Var kan jag ändra minnestorleken? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Gör en ZIP eller RAR av den?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
har testat det, men kunden gillade inte den lösningen...
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Ta och läs på om response types. Går ju att tala om för webbläsaren att det är en bild, xml, html eller något som borde laddas ner också har jag för mig.
Hittar jag min kod för detta när jag kommer hem så postar jag den här. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
tack för tipset, uppskattar verkligen om du har möjlighet att posta koden.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Felet du får beror på att ditt php-skript försöker allokera mer minne än tillåtet, du behöver med andra ord öka mängden minne php får använda (memory_limit i php.ini).
Lär mer här: http://www.ducea.com/2008/02/14/increase-p...p-memory-limit/ |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
tack för svaret, var hittar jag php.ini?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Om du kollar i phpinfo så står sökvägen till den.
Hur ser PHP-skriptet ut? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Om du läser lite (kolla länken jag gav dig!) så ser du att du kan använda ini_set direkt i php-filen.
Kod:
ini_set('memory_limit', '64M'); // Byt ut 64 mot antalet MB du vill ha som maxgräns |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Kod:
Header("Content-Type: image/jpeg\n"); Header("Content-Disposition: attachment; filename=test.jpeg"); echo "Contents..."; |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|