FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Som rubriken antyder har jag en blogg baserad på Wordpress och jag använder widgets för att skapa en sidomeny med diverse fält. Finns det något enkelt sätt att få dessa att synas även när besökaren klickar in sig på ett visst inlägg? Som det är nu syns inlägget centrerat och sidomenyn / widgetfälten försvinner.
Jag använder standard templaten. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Nykomling
|
nu har jag inte templaten framför mig, så jag gissar; öppna din index.php och din single.php fil.
I index filen finns det en include till sidebar.php, kopiera den koden och klistra in den i din single.php fil.. du måste förmodligen ändra lite i din css fil också så att content ( det breda fältet med inlägget) blir smalare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Helt rätt!
Det du gör är helt enkelt att du ändrar på toppen av single.php <div id="content" class="widecolumn"> till <div id="content" class="narrowcolumn"> och lägger även till <?php get_sidebar(); ?> ovanför <?php get_footer(); ?> längst ner på sidan. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det finns också en style-grej i head.php (eller om det var header.php den hette) som du kan vilja modifiera.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
|
|||