FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har för avsikt att vidareutveckla en tjänst så att den även ska gå att sköta via mobilen.
Då står valet mellan SMS OCH MMS. MMS skulle vara att föredra (då en bild skulle göra det hela mycket bättre), men det jag undrar är: Använder folk MMS? Har folk telefoner som klarar att ta emot och visa MMS? Använder man hellre SMS? Vad tror ni? MVH Oscar |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Jag själv & dem jag känner använder MMS typ aldrig.
Föredra även sms. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Kollar jag i min statistik så skickar jag ungefär ett MMS per tusen SMS.
Den enda jag känner som har en telefon som inte klarar MMS är min pappa. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det beror helt på vad det är för tjänst... Personligen skickar jag aldrig mms även om jag kan ta emot och skicka.
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jag både skickar och får mms. Min farsa är 62 och använder också mms ganska flitigt, han tycker det är kul o skicka bilder osv. Dessutom om man inte kan ta emot mms så får man oftast smsat en länk där man sen kan surfa in och kolla på mmset ifråga.
Nånstans får man ju dra en gräns, jag menar mms har ju funnits i standardtelefoner i ett par år nu. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Använder aldrig,
har typ skickat 2 mms i mitt liv. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Till ämnet: Jag har en känsla av att MMS är mest populärt bland den yngre publiken. De jag får MMS av är <=20år. edit: quickfix. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Klart man använder MMS.
Det börjar även dyka upp gratistjänster på nätet för MMS. Kolla t.ex. Biltorget.se - där kan man skicka bilar till sin egen telefon som MMS utan kostnad.. eller my.opera.com där man kan blogga via MMS, me bilder och allt. Riktigt nice ![]() Sådana tjänster kommer att slå stort inom ett par år. Fast det skulle nog behöva bli billigare. 1 kr per MMS kanske är mer lagom. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Ok. Den enda jag känner som inte kan ta emot mms i mobilen är min mamma, men hon kan surfa in hos Telia och se dem på datorn.
Jag brukar skicka bilder på min dotter till framförallt hennes mor- och farföräldrar som mms. Mobilkameran är ju oftast med när det händer något roligt. I övrigt kommer det en del skämt-mms från diverse håll - lite som skämtfaxen som förmodligen fortfarande cirkulerar.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|