FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Har tecknat upp comhem har ett Motorola SB5100E och kopplade in och bad dom aktivera det modemet nu står den bara och lyser fast på power och blinjkar på recive.
Vad kan detta bero på får samma fel på modemet på annan plats så troligtvis är det inget fel i området. Är detta då modem fel eller kan det ha med aktiveringen att göra detta modem har jag haft comhem på innan oxå och då funkade det klockrent. Om jag lånar ett aktiverat modem hit får jag ju egentligen bara reda på ifall nätet här funkar. vad skall jag gör Comhem vill skicka hem en tekniker men det känner jag inte för, för dom kommer ju antagligen bara koppla in ett aktiverat modem och se så att allt är ok sen lämnar dom en saftig faktura. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Jag vet att dom bytte modem för ett tag sedan, ditt modem kanske inte är kompatibelt med de nya "stationerna"? Brorsan har tre gamla comhemmodem som enligt uppgift från comhem inte ska fungera längre, då han har fått ett fjärde modem (alla är olika modell/fabrikat).
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Jo enligt ett mail jag fått från supporten skall detta modem fungera.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har ett Motorola SB5100E modem med Comhem. Använde den för några veckor sen när den andra gick sönder och skulle bytas ut. Då fungerade den.
Om du ringer till supporten kan dom se om dom får kontakt med modemet. Sen kan du fråga vilket ip modemet har inom ditt lan och se om du kommer åt den från din egen webbläsare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag kommer åt modemet från min webbläsare men den har ingen kontakt utåt Testade med ett annat modem igår vet ej vad det hette men det var ett liggndes modem där lös en lampa till som hette cable vet inte om det kan vara att den var online för detta modem hade ingen online lampa men jag kom inte ut på nätet.
Behöver comhem några speciella inställningar på nic iwebbläsare mm? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
ADSL eller kabel?
Kabelmodemen brukar man få byta lite då och då när de upgraderar, det ingår i abbonemanget. Fick du inget nytt när du tecknade abbonemanget? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag ville inte ha nån bindningstid när jag teckna upp eftersom jag har ett modem.
Har lånat två modem nu som garanterat fungerar med nya tjänster enligt kompisen som haft dessa. Så det blir att testa lite hemme sen återkommer med mer info imorgon. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Medlem
|
Det modem du använder måste registreras på din tjänst. Ring deras kundservice och förbered dig på att ange HFC-MAC-ID till modemet, står på baksidan av modemet på en klisterlapp.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Finns de någon mobil 3g leverantör som inte har bindningstid?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Har ringt in och aktiverat modemet från början.
Har nu lånat ett nytt modem från en kompis med exakt samma problem som innan och jag har aktiverat även detta modem. Kollade lite i webb gui:t på modemet och märker under fliken status att den kollar vilken hastighet den kan ha och vilken channel mm. men om jag drar ut coax kabeln försvinner dessa uppgifter det måste ju betyda att modemet får kontakt med comhems utrustning. Men jag får bara 192 ip från modemet och jag antar om allt är som det skall så skall jag få en skarp if direkt från comhem? Sen när jag kollade med comhem supporten så säger dom att modet inte är online så det enda jag kan tänka mig (rätt mig om jag har fel) är att det är nått fel på kontakten mellan utrustningen i området och comhems servrar dhcp mm. Tips? Det bör ju inte vara fel på modemet iaf va?? (Tänker på om en tekniker skulle komma hit) Off topic : Såg i modemet att det tar till sig 42mbit down och 10mbit up kan det stämma att sånna tjänster kommer framigenom ![]() Murdocen : Väldigt offtopic men skulle tro att du kan få 3g bredband från vilken operatör som helst utan bindningstid men då får du köpa modemet själv och det ligger väl runt en tusen lapp. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|