FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Hej
Är det någon som har kod för att ta emot MMS som skickas till en mailadress? Innehållet i MMS:et ska sen parsas och sparas. Anledningen att vi vill ta emot via mail är att det ska vara kostnadsfritt för sändaren (förutom operatorens kostnader, såklart) |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Japps, jag sitter på sån kod, dock vill jag inte släppa den på grund av ett kommande projekt jag håller på med.
Men konceptet är enkelt, ladda ner PEAR's Mail och Mail_MIME, sen är det inga problem att plocka ut valfria delar ur ett mail. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
|
har jag förstått dig rätt:
Användare mailar till mail@domän.se och du vill skicka vidare till mobil (MMS)?! Du måste ha Telenor Start eller motsvarande som har ett API. Sedan får du göra ett cron job (kontrollera vart 10 min eller så) som kollar epostkontot via POP3 och hittar den ett nytt epost så skicka vidare. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
|
Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag har en sådan lösning programmerad i .NET
Återkom per mail vid intresse. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
|
Har gjort detta tidigare i ett projekt i PHP.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
|
Jag har en följd-frågeställning: Testade lite grand i helgen, och det kan ta upp till 2-3 timmar innan MMS:et levereras via mail.
Testat med 3 och Telenor. Är detta verkligen normalt? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Varför måste det levereras via mail? Vore inte ett "vanlig" mobilnummer en lika bra lösning? Kostnaden borde väl bli samma för sändaren, så länge det ej är ett premium-nummer alltså?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() |