FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej!
Jag är ute efter en databas som innehåller amerikansk mat och näringsinnehåll. (Se t.ex calorieking.com). Jag har redan hittat en grund som kommer från amerikanska hälsomyndigheten (FDA) men behöver nu utöka denna databas med snabbmat och specifika märken. Är det någon som vet var jag kan få tag på detta, finns det företag som säljer detta? Skulle vara mycket tacksam för all hjälp jag kan få. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Kolla med dietister. Det finns en sådan databas som används vid kostanalyser. Man får skriva upp exakt vad man äter under tre dar och så stansar dietisten in det och räknar ut exakt vad man ätit. Sen berättar dom vad man skulle ha ätit istället.
Det här var ett par år sen, så det är möjligt att läget har ändrats, men då kunde de räkna ut hur mycket A-vitamin det var i en medelstor sked BOB jordgubbssylt. Gissar att det finns något liknande som amerikanska dietister jobbar med. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Du söker alltså halvfabrikat på den amerikanska marknaden? Jag har inte sett någon sådan, men visst borde det finnas. Kan tänka mig att den måste updateras kontinuerligt då det händer *mycket* med halvfabrikat hela tiden; nya märken dyker upp, gamla försvinner, befintliga förändras, ja som sagt det är en marknad där en och samma produkt kan genomgå flertalet förändringar bara på ett år.
Hojjta gärna till om du hittar någon sådan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för svaren. Ja någonstans borde det ju finnas, om inte så har t.ex calorieking lagt ner sjukt mycket jobb då de har ungefär 50000 märken i sin databas. Jag ska ta och kontakta någon dietist det kanske kan ge något.
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|