FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej!
I natt började jag leta igenom en av mina databaser efter fejkreggade användere. Hela 103st hade använt nick@slaskpost/slopsbox.se/com. Spärrade då deras vanliga adresser i ett litet script. Insåg dock ganska omedelbart att dom har bra mycket fler adresser än bara dessa 5? vanliga. Kodade därför ett litet script som jag ska sätta som cronjob varje natt, för att plocka ut dom och hålla mitt blockerings-filter aktivt. Tänkte då om nån annan kanske har nytta av det, vad vet jag! Nedan är resultatet iaf: Kod:
<?php // Small script to get Slaskpost's Email adresses. // Made by Jine @ 2008-Apr-14 05:41 // No copyright or anything, do wtf you want! $domain = "slopsbox.com"; $url = "/list.php"; $domainArray = array(); $get = "GET $url HTTP/1.1\r\n"; $get .= "Host: $domain\r\n"; $get .= "Connection: Close\r\n\r\n"; // Skapa fsock anslutning och skicka GET anropet. $fp = fsockopen("$domain", 80); fwrite($fp, $get); $i = 0; while (!feof($fp)) { $i++; // För varje rad, stoppa fgets i en buffer, och plocka // sedan bort headerserna och tryck in dom i en array. $buffer = trim(strip_tags(fgets($fp, 128))); if($i > 10 && $buffer != null) { array_push($domainArray,$buffer); } } fclose($fp); // Echoa arrayn bara, behövs ej. echo '<pre>'; print_r($domainArray); echo '</pre>'; ?> Resultatet blir en vanlig array, något likt detta: Kod:
Array ( [0] => slaskpost.se [1] => slopsbox.com [2] => slopsbox.net [3] => slopsbox.org [4] => slopsbox.se [5] => spailbox.com [6] => spailbox.net [7] => spailbox.org [8] => 0spam.s9.se .... [77] => your.gay.cat [78] => zynd.com ) Go'natt! // Jim "Jine" |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Nu vet jag inte vad det är för sida du driver, men slaskpost är en mycket bra tjänst jag använder när man behöver ladda ner ett shareware program, typ stuffit, där man endast får länken via e-post.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
många använder det för att skydda sig emot den gigantiska mängd spam man kan få när man reggar sig på forums hit o dit..
bara för du kanske både är seriös och driver en säker site betyder ju inte att besökare vet att den är detta. Men jag förstår att du vill inte ha falskreggade konton. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Hej!
Jag har inget emot slaskpost i sig alls, älskar tjänsten i övrigt. Men när det börjar droppa in beställningar, ordrar och medlemmar som är något i stil med: "asdasd - Registrerad igår 15:11 - [email protected] - 76år - Göteborg" Det tycker jag inte om! =) Att medlemmarna inte vet om att jag kommer spamma dom? Hmm, mja. Det tror jag är rätt tydligt på dom siterna jag driver. Inte direkt "Skriv in din mail häär så fixxar jag allt-sidor". Men men, jag postade detta mest här, för nån annan kanske har nytta av det, vad vet jag! =) // Jim |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag kommer ha nytta av det, tack så mycket!
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|