FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Har en bit kod som slutat fungera sedan det blev ett serverbyte.
Från början låg det hela på en Linux-server och nu *suck* är det bytt till en Windows-server. Jag har fattat att det hela beror på 'ä' i Träningsmatch. Att när document.getElementById('flag').value hämtar värdet och stöter på Täningsmatch så förstår den inte ä eller ä kodas om fel på vägen så att jämnförelsen mellan Täningsmatch och Täningsmatch inte blir den samma. Så varför blir det såhär? och hur löser man det? Kod:
<select name="flag" id="flag" onchange="checkIfMatch()"> <option value="Match">Match</option> <option value="Täningsmatch">Träningsmatch</option> <option value="Träning">Träning</option> <option value="Övrigt">Övrigt</option> </select> <script language="javascript"> function checkIfMatch(){ if(document.getElementById('flag').value == 'Match'){ document.getElementById('match').style.display = ''; document.getElementById('comment').style.display = 'none'; document.getElementById('text').value = 'Match'; } else if(document.getElementById('flag').value == 'Träningsmatch'){ document.getElementById('match').style.display = ''; document.getElementById('comment').style.display = 'none'; document.getElementById('text').value = 'Träningmatch'; } else { document.getElementById('comment').style.display = ''; document.getElementById('match').style.display = 'none'; } } checkIfMatch(); </script> |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Om du ser till att alltid skriva träningsmatch, d v s med r så går det säkert bättre. Du har på flera ställen skrivit täningsmatch istället för tRäningsmatch
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Jag skulle testa att skriva value="Träningsmatch" innan jag skyller på svenska tecken. Oavsett så borde det inte vara beroende på om du använder Windows eller UNIX eftersom både HTML-koden och javascriptskoden används i webbläsaren och alltså borde svenska tecken tolkas lika. Servern levererar bara sidans innehåll. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
HAHA.. där ser man... och vad har vi lärt oss? Koda inte med trötta ögon. ![]() Tack. EDIT: Tog förövrigt bara föregivet att det var windows-serverns fel då jag fått en del andra problem pga detta bytet. (gammal windows server för den delen, med PHP-stenålder och MYSQL-frösihjäl. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|