FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Tjenare!
Har nyligen dragit igång en enskild firma och behöver nu lite finurliga marknadsföringstips då kunderna (som bekannt för några av er kanske) inte kommer av sig själva. Det jag sysslar med är huvudsakligen webbutveckling - men även lite identitetsdesign. Får konsultuppdrag från ett fristående företag och har därifrån skaffat mig en grund att utgå från (protfolio material alltså) och använder också mina egna f.d. projekt som portfoliomaterial. Behöver nu försöka få folk (och rätt målgrupp) att komma till min hemsida och förhoppningsvis kontakta mig ang. något som de vill att jag ska göra. Målgruppen är alltså företag/privatpersoner som behöver profilera sig på internet. Tacksam för seriösa tips - har ingen större budget så jag tänker mig inte världens största reklamjippo. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Det finns ju olika alternativ.
* SEO * Ring upp företagen. * Annonsering på någon portal eller sida. * Kanske satsa på att synas på gulasidorna? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
* Bearbeta tidigare kunder.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Nykomling
|
Försök att synas på orten, t.ex. i nåt lokalt annonsblad - brukar inte kosta så mycket. Det är smidigt att ha de första kunderna nära. Är de kunderna sen nöjda byggs det ofta på automatiskt med nya kunder.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Tycker tipset att synas lokalt är bra.
Eftersom du är nystartad gissar jag du har mycket tid över, utnyttja den ... aktivera dig i ett antal lokala föreningar för exempelvis företagare. Gå även på så mycket mingelevent som möjligt och presentera dina tjänster. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för alla tips hittills.
Har skickat ut personligt brev till ett par nystartade företag på orten där jag presenterar verksamheten och ger ett erbjudande. Får se om det fungerar. Ska även försöka fixa annonsplats i lokaltidningen. Tack ännu en gång! Fortsätt gärna komma med fler tips och idéer - kan aldrig få för mycket. Fråga Har tänkt köpa en annonsplats på internet, visat sig att personen i fråga som jag ska köpa av inte har f-skatt - hur ska jag betala honom? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Medlem
|
Förutom redan nämnda tips så kan jag rekommendera att stripa upp bilen med en uppseendeväckande bildekor!
Det är en billig marknadsföring där din bil syns 24/365 till ett engångsbelopp. (såvida du inte gömmer den i ett garage för jämnan...) "syns du inte så finns du inte" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Men faktist ett väldigt bra tips. Jag har blivit kund efter att ha sett bilreklam och det är garanterat andra som gjort detsamma. Men bilen ska ju inte vara en risig 240 som rasar mitt i vägen och som tankas med diesel av frugan så det ryker blårök baktill... :P |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad är det för fel på rökridå? Hette det inte "all reklam är bra reklam"?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
"här kommer vi.. men ni får inte veta vilka vi är".. kanske lite fel reklam :P |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|