FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Allt går fint när jag installerar osCommerce så flyter det på, sedan när jag ska logga in så kmr jag ingenstans och det står såhär
Citat:
Vad är problemet? :S ![]() ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Svarade dig på irc.
googla på oscommerce safe_mode |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Medlem
|
Inställningar / Sessions
Ta bort backslash i inställningen för sessionskatalogen, så det endast står tmp Fungerar också. * Bojkotta googlande * ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Man ska se till att tmp-katalogen hålls utanför webrooten men samtidigt har rätt användare som ägare och grupp samt chmod permissions. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
OsCommerce lagrar dock alla sessioner i databasen som standard, och då spelar det egentligen ingen roll vart tmp-katalogen för sessioner ligger någonstans. Den används bara om man manuellt ändrar till filbaserade sessioner, vilket väldigt få(om någon) gör. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Flitig postare
|
tackar för alla svaren, tar det första alternativet och frågar min webhosting företag om det kan sätta safemod off. Sen får vi se hur det går,
![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Flitig postare
|
[QUOTE=Taras,Apr 19 2008, 10:55] [QUOTE=Norman,Apr 19 2008, 05:13] [QUOTE=Taras,Apr 18 2008, 16:19] Inställningar / Sessions
Ta bort backslash i inställningen för sessionskatalogen, så det endast står tmp Har inte tillgång till cPanel.. eller det är inte där jag ska ändra det hmpf hjälp mig. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
If you can't get into Admin, goto your Database Admin page (usually PhPAdmin app.)
Click on any table on the left hand side. Click on SQL at the top of the screen Overtype whatever appears in the SQL window with ... And run this Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Nya error......
Citat: