FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Som ni ser på bilden så blir det fel när jag använder mig av en vanlig länk, som ska ligga med margin eller padding left några pixlar.
men när länk texten går över till 2 rader så blir det bara padding/margin på övre raden? hur löser man detta? ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
jag rekommenderar denna markup:
alt 1: <div>Länktext som kan vara lång</div> alt 2: <span>Länktext som kan vara lång</span> i cssen sätter du paddingen i föräldrarelementet (div i alt 1, eller a i alt 2). Då borde det fungera. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
det är en tabell texten skall ligga i, kanske fix något krux man kan göra med tabellen?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() <div align="left" class="news_tab">NVIDIA's GeForce 9600 blir det officiella budget kortet!</div> så satte ja margin på div classen och font m.m. i a classen ![]() tänkte inte alls på div där, tackar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
.. och div ska användas för att dela upp sidor logiskt, inte för att innesluta varenda litet element i. Om du vill ha margin / padding på containern till länken, lägg det då på TD:n den ligger i om den ligger i en tabell. det är bara onödigt att lägga den i en extra div.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Han har nog resten av layouten i tabeller misstänker jag, så att grotta i det är inte så kul.
Jag tog själv tag i min egna hemsida och fixade bort tabellerna i veckan, så man äntligen lever som man lär. |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|