FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
En fråga ang. snapback:
Ifall det finns ett utgående domännamn som är ointressant för dom flesta och jag begär snapback registrering på den, kan nån annan då se att jag begärt snapback och på så sätt bli intresserad och försöka "sno" domänen före mig? Om det är så, är det inte bättre att chansa och regga "ointressanta" domäner manuellt? för då syns inte snapback beställningen? Hoppas att ni förstår... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Nej, snapback-tjänster publicerar inte vem som har "registrerat" sig på ett domän-namn.
Se: http://www.binero.se, http://www.snapback.se mfl. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Om tjänsten där du beställer snapbacken visar det, annars inte.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ok, personerna som driver snapback sidan kommer iofs att kunna se kön, men det kommer man ju aldrig ifrån.
Men t.ex på snap back. se ser man alltså buden? Borde inte det vara negativt i vissa fall? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Får man fråga varför du är så rädd att visa att det är någon som vill ha domännamnet? Rädd för att fler ska "upptäcka" att domännamnet kan vara något att ha?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Domännamnet är inte så bra, däremot är själva sajten inarbetad. Den går ej att förnya via IIS eftersom han som står som ägare på domänen är försvunnen (+att jag inte vet hans personnr). Det handlar alltså om ett domänamn som ingen har kontroll över (däremot har jag full FTP access), så jag måste regga den själv manuellt eller via snapback för att få tillbaka den. Tveksamt om det går att övertala IIS om att byta ägare utan att ens kunna ange den förre ägarens personnr? Nån som vet får gärna höra av sig. Men även om det skulle handla om en vanlig utgående domän, tror jag inte att jag skulle vilja att mina snapback-bud var publika. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Edit: Du kan förnya en domän som inte är din, ring IIS och be om inbetalningsuppgifter. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
De snapback ombud jag testat tar inte en ny order på ett domännamn om de redan har en. De kan ju inte rimligtvis regga samma domän till två olika kunder. I princip går det alltså att se om någon annan redan lagt en order (dock inte vem såklart).
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|