FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vi har under en längre tid haft planer på att gå över till osCommerce från en äldre Perl-lösning (WebStore), men när det nu har dragit ut på tiden funderar vi på att satsa på något nyare istället.
Huvudspåret just nu är Joomla + Virtuemart. Då får man en hel, integrerad webblösning inklusive butik och forum mm, allt med single sign-on. Känns ganska "framtidssäker". Dessutom har vi insett att vi bör hyra in en konsult som hjälper till med anpassning av utseendet mm. Jag har inte hittat så många exempel på svenska webbplatser byggda med Joomla + Virtuemart. En rätt gammal och kort lista finns på virtuemart.se : http://virtuemart.se/index.php?optio...&id=5&Itemid=6 . Men det måste väl finnas fler!? Xelera har också en hostad lösning som integrerar en e-butik med webbsidor, lite som en cms. Är det någon som vill kommentera deras lösning jämfört med Joomla + Virtuemart? (Förutom skillnaden i pris...) Hittade förresten en rätt intressant jämförelse mellan osCommerce, ZenCart, Virtuemart och Magento på http://tech.amikelive.com/node-61/fr...-and-prospects . |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Flitig postare
|
har gjort ett par butiker med joomla+virtuemart. det är inte roligt att anpassa utseendet på virtuemart, iaf inte i den versionen jag använde. kanske är det bättre nu.
templatesystemet är ofullständigt och massor av element har hårdkodat utseende utan möjlighet att styla dom, och det ger upphov till massor av ändringar i källkoden vilket känns dötrist att hålla reda på när det är dags för uppdateringar. är tveksam till att jag ger mig på samma sak igen. kände mig också begränsad av vm:s två bildstorlekar, behövde en tredje. annars är det bra. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Håller med weetabix till punkt och pricka.. det verkar dock vara en ny version på g ... den kanske är bättre
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Har kört en installation av Magento, det ser riktigt trevligt ut...dock ganska "tungt" och risk för barnsjukdomar..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Säkerheten är ganska bristfällig när det gäller Joomla kan man säga...
Magento is the way to go! När den är stabil som fan och alla svenska delar är på plats. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Medlem
|
Och medans man väntar på det kör man Oscommerce.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Nykomling
|
Citat:
|