FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag sitter och funderar lite (som jag gör så ofta) på skript i allmänhet och hur dåliga många är rent användarmässigt och jag undrar om det finns andra som känner likadant och har önskemål på bättre lösningar? Några skript som jag har irriterat mig på lite på sista tiden är:
Wikisar - En fullständig explosion av funktioner men saknar enkelheten och användbarheten. Till exempel bär det finnas ett ordentligt användarhanteringssystem och en rejäl administratörs panel samt grundläggande funktioner för socialt interagerande. Pligg/Digg cloner - Samma sak som hos Wikisar och ingen lösning som jag har sätt fungerar riktigt så där 100%. Bloggar - Har inte sätt något som tar steget från dagbok/eget reflekterande till social miljö. Saknar funktioner för mer utvecklad social interagerande som ordentliga profiler för skribenter och medlemmar och mer utveklad möjlighet till interaktion i bland annat kommentarer (förutom från externa källor) mm. Någon som har fler skript som dom känner skulle behöva utvecklas eller som helt saknas idag? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Wiki - håller med.
PMwiki är ett gott försök mot säker wiki, men inte helt tillräcklig ännu. Saknar WYSIWYG editor. Kan iofs implemeteras men *effort*. Bloggar - Det du eftersöker för bloggar finns. s9y har socialt nätverk, skribent profiler med mera. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Jag har inte kikat på Serendipity på väldigt länge, men det är ett mycket bra tips Norman. Ska kika lite mer på det nu
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det gäller främst de olika plugin som finns tillgängliga. Jag gillar s9y.
Det är kanske inte snyggaste bloggsystemet (designmässigt) men det är kraftfullt och få exploits riktade mot det. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Så länge koden under är bra så kan man fixa till ögongodiset själv
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
jag håller på att utvecklar ett nytt bloggnätverk med sociala kopplingar mellan users & besökare.. även users -> users.. såsom vänskap, relationer.. PM etc. är även en jätte-platform på väg för detta som borde komma närmaste månaderna..
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Mycket intressant Novocain, kan du ge lite mer information eller är du låst under NDA eller liknande?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Mortekai: beror på vad du menar, om du menar mitt projekt så tar jag det gärna via msn eller dyl. [email protected]
Ha en fortsatt trevlig kväll. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Ska se om jag har tid att leta upp dig för ett samtal
![]() |