FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
En liten notis till alla er andra som kanske kan beröras av detta.
ordb.org's RBL tjänst, som officiellt stängdes i December 2006, har plötsligt börja anse att all e-post, oavsett avsändare, är skräppost. Detta för att få upp ögonen på de admins som inte upphört att använda deras tjänst. Det kan väl diskuteras om detta är rätt sätt att göra det på, men men. Så har ni plötsligt fått problem att skicka e-post till vissa domäner så kan det säkerligen vara på grund av att deras e-postserver fortfarande använder ordb.org som RBL. Vi har själv haft ett par utgående brev som studsat på grund av detta. http://www.nabble.com/relays.ordb.or...o16286049.html /Martin |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
jo tack det har man sett.. till och med stora att har spammat tillbaka en massa email.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Undrar om man ska posta publikt vilka som använder ordb... börjar bli redigt trött på folk som säger att deras mail inte kommer fram.
Så ska man förklara att mottagarens mailserver är felkonfigurerad... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
jag är ganska noga med kontroller.. och läser nobody@... mails..
vilket får en hel del av de som gör fel.. lustiga är att jag fått blockade mail ifrån @hotmail.co.uk men .com funkar fint.. riktigt dålig stil av alla dessa som inte ens har uppdaterat sitt efter flera år.. och de sa väl i god tid innan också att de skulle stänga av? vad jag undrar över är ju.. varför stänger de inte bara helt av sina servrar istället? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|