FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Får kosta lite, behöver inte vara det billigaste. (vill ha bra kvalite & prestanda)
Mvh |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det borde dom flesta webbhotellen kunna ordna...är det någon speciell variant av Wiki du vill ha?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
alla webbhotell som har någon form av stöd för dynamiskt innehåll så som ASP och PHP och en databas..
då kan du ha i princip vilken wiki du vill. men de flesta hotell brukar ha wiki som enkelt "klick och install" scripts i en kontrollpanel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
denna skulle ja vilja ha men enkel install via kontrollpanel...
http://www.mediawiki.org/wiki/MediaWiki |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
mediawiki är ganska enkel att installera.
man behöver ha en databas, databasanvändare och lösenordet för den. sedan sköts resten via ett installations script som följer med. eller ja.. man ska packa upp allt också ![]() http://curved3d.com/thunderwiki/ såg jag när den installerades.. aldrig använt det själv och det hade inte min vän heller innan. gjorde han på någon minut ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Välj ett lämpligt webbhotell och sen be dom eller någon annan att installera det åt dig om du känner dig obekväm med att sätta upp det själv.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Jx har wikisystem vad jag vet iaf....
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Inget svårt att lägga upp wiki.
Får du problem med det så skriv en fråga här på WN så hjälper nog folk dig. Svårare att editera själva wikin tycker jag ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Håller med dig Norman...inlärningsprocessen är inte helt intuitiv, vilket är anledningen till att jag inte riktigt gillar Wikis idag...
|
|||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|